Just Go with It

Just Go with It (2011)

Niet zo slecht als Grown Ups vorig jaar, maar ook de zesde samenwerking tussen Adam Sandler en Dennis Dugan levert weer geen hoogstaande cinema op.

Leestijd: 2 min 12 sec
Regie: Dennis Dugan | Cast: Adam Sandler (Danny), Jennifer Aniston (Katherine), Brooklyn Decker (Palmer), Nicole Kidman (Devlin), e.a. | Speelduur: 116 minuten | Jaar: 2011

De samenwerking tussen regisseur Dennis Dugan en Adam Sandler heeft de afgelopen jaren al geresulteerd in dieptepunten als You Don’t Mess with the Zohan en I Now Pronounce You Chuck & Larry. Geen van de zes films die ze samen maakten was echter zo dieptriest als Grown Ups vorig jaar, een komedie die zo onwaarschijnlijk slecht en pijnlijk niet-grappig was dat je de hoop in Hollywood bijna helemaal zou verliezen. De Amerikaanse bioscoopbezoeker dacht daar echter anders over en ging in groten getale naar Grown Ups, waardoor de nieuwe samenwerking tussen Dugan en Sandler, Just Go with It, nu alweer in de bioscopen draait.

Sander speelt in Just Go with It een plastisch chirurg die al twintig jaar succes heeft bij de vrouwen door te doen alsof hij al jaren ongelukkig getrouwd is. Als hij echter valt voor een veel jongere schooljuffrouw en met haar wil trouwen, krijgt die leugen veel complicaties. Danny besluit aan zijn assistente Katherine, zelf gescheiden met twee kinderen, te vragen of zij zich kan voordoen als zijn vrouw zodat Palmer niet denkt dat hij tegen haar heeft gelogen. Uiteindelijk gaan ze allemaal een weekend naar Hawaï, waar de problemen zich maar blijven opstapelen.

Just Go with It, gebaseerd op de film Cactus Flower uit 1969 met Walther Matthau, Ingrid Bergman en Goldie Hawn in de hoofdrollen, is gelukkig niet zo slecht als de eerdere komedies van Adam Sandler en Jennifer Aniston, respectievelijk Grown Ups en The Bounty Hunter. Dat is ook bijna onmogelijk, maar het is toch een opluchting voor iedereen die deze twee films heeft moeten doorstaan.

Hoewel de film met honderdzestien minuten buitensporig lang duurt voor een generieke romantische komedie, waarin de onvermijdelijke grappen over plastisch chirurgie natuurlijk gemaakt worden, hebben de drie hoofdrolspelers het goed naar hun zin. Jennifer Aniston kan zich uitleven in een rol waarin haar komisch talent redelijk uit de verf komt terwijl Adam Sandler doet waar hij goed in is: zich kinderachtig gedragen. De echte ontdekking van de film is topmodel Brooklyn Decker die het goed doet in haar acteerdebuut en bewijst meer in huis te hebben dan haar uiterlijk, waar de film overigens wel dankbaar gebruik van maakt.

De fans van Dugan en Sandler hoeven trouwens niet te treuren na het einde van Just Go with It aangezien hun zevende samenwerking alweer voor de deur staat. De film Jack and Jill, waarin Adam Sandler de rollen van Jack en Jill op zich neemt, komt mogelijk nog dit jaar in de bioscopen. Iets om naar uit te kijken.