Fantastic Four (2015)

Een reboot van de Fantastic Four? Doe maar niet…

door Arjan Welles om 22:20 in RECENSIES
Fantastic Four poster
Regie: Josh Trank | Cast:: Miles Teller (Reed Richards), Jamie Bell (Ben Grimm/The Thing), Kate Mara (Susan Storm), Michael B. Jordan (Johnny Storm), Toby Kebbell (Victor von Doom/Dr. Doom), Reg E. Cathey (Dr. Franklin Storm), Tim Blake Nelson (Dr. Allen), e.a. Speelduur: 100 minuten | Jaar: 2015

Het is een dubieuze trend om superheldenseries te rebooten. Soms pakt het geslaagd uit – denk aan de Batman-trilogie van Christopher Nolan – maar vaak zijn de motieven om opnieuw te beginnen een stuk vager of louter commercieel. Want wat viel er nou eigenlijk nog te verbeteren aan Sam Raimi’s Spider-Man (het derde deel daargelaten)? Ook zo’n project waar niemand op zit te wachten is de hervertelling van de ‘superheldenfamilie’ rondom Susan en Johnny Storm. De Fantastic Four werden door Marvel-man van het eerste uur Stan Lee begin jaren zestig bedacht als antwoord op de populariteit van Justice League van concurrent DC Comics. De reeks werd enorm populair, al bleef de eerste live-actionverfilming halverwege de jaren negentig op de plank liggen. Fantastic Four uit 2005 [/i] was best amusant, maar het vervolg The Silver Surfer ronduit irritant. Blijkbaar was het niet genoeg en besloot 20th Century Fox de boel opnieuw te verfilmen en daarbij meer aandacht te besteden aan de ontstaansgeschiedenis van de club.

De iets meer dan anderhalf uur die deze nieuwe versie van Fantastic Four onder regie van de jonge Josh Trank (Chronicle) duurt, voelt aan als een dagdeel. Het schrijversteam heeft zich vastgebeten in een scenario dat zeer zorgvuldig en gedetailleerd verslag tracht te doen van de achtergronden van met name jeugdvrienden Reed en Ben en het kosmische ongeluk dat hen en drie andere ongelukkigen opscheept met superkrachten. De aanloop die zo’n beetje een derde van de speelduur in beslag neemt, is tergend langzaam en op momenten uiterst saai. Een jonge Reed Richards is een bolleboos, die niet gesnapt wordt door zijn omgeving en zelfs een spreekbeurt voor zijn klas verknalt omdat hij voor fantast wordt versleten. Hij wordt vrienden met Ben Grimm, de zoon van een schroothandelaar. Ze vinden elkaar in de interesse voor wetenschap, want Reed heeft een apparaat bedacht dat weliswaar alle elektriciteitsleidingen in de omgeving platlegt, maar ongelooflijk veel potentie heeft. De bedoeling ervan is dat hij een object kan laten verdwijnen en weer kan terugbrengen. Hij heeft alleen even geen verklaring voor de vreemde materie die bij het verschijnen meekomt. Zeven jaar later staan de twee vrienden op een wetenschapsbeurs van hun middelbare school en weten ze met hun geperfectioneerde uitvinding de aandacht te vangen van dr. Franklin Storm die hen een plaats aanbiedt in zijn instituut. Daar werken ze verder aan een project om mensen te teleporteren en worden ze vrienden met Storms zoon Johnny en pleegdochter Susan.

Het nadeel van hetzelfde verhaal opnieuw vertellen, oftewel oude wijn in nieuwe zakken, is dat je er ongelooflijk ongeduldig van wordt. Zelfs als er pogingen worden ondernomen om het allemaal heel grondig aan te pakken hoeft dit geen garantie voor succes te zijn. De personages van de Fantastic Four hebben nu eenmaal niet de diepgang van een Superman of Batman. De focus ligt in deze remake vooral op Reed en Ben, al is de laatste lange tijd nergens te bekennen. Fantastic Four anno 2015 haalt je pas uit je slaap als er wordt afgereisd naar een parallel universum (en geen vreemde planeet zoals in de oorspronkelijke verhalen) en de eerste grote speciale effecten van stal worden gehaald. Daarmee is één van de twee hoofdlocaties van deze gammele superheldenverfilming geïntroduceerd. Wat zich afspeelt op Planet Zero is nog wel enigszins spannend. Het blijkt een onpeilbare wereld met vreemde energiebronnen te zijn, die alle wetten van de aardse logica en wetenschap tart. Er is bovendien nog een vijfde personage, de arrogante Victor von Doom, die als geen ander de consequenties van het reisje gaat ondervinden.

Al het andere dat Trank er met zijn medeschrijvers bijhaalt, voelt aan als afleiding wanneer een ongeval op Planet Zero eenmaal zijn tol heeft geëist en zelfs thuisblijfster Susan Storm beïnvloedt. De terugkomers moeten enorm wennen aan hun nieuwe lichaam. Zo kan Reed opeens zijn ledematen en lijf als een elastiekje rekken, heeft Susan telekinetische gaven en kan zichzelf onzichtbaar maken, is Johnny licht ontvlambaar en is Ben veranderd in een stenen Hulk. Nu geeft al deze onwennigheid ruimte voor verdieping, maar nee Trank verdicht de tijd met een jaar en het nieuwe team is al lekker aan het spelen met zijn nieuwe vaardigheden. Vanaf dat moment ontspoort Fantastic Four pas echt flink. De visuele effecten zijn op momenten tenenkrommend en lachwekkend tegelijk en lijken zo uit een verouderde gameconsole te zijn gerold. De doodsteek is echter het verschijnen van schurk dr. Doom die er werkelijk ridicuul uitziet met zijn belachelijke masker. En alsof het iemand nog wat kan schelen bestaat de laatste akte uit een slordig uitgevoerd gevecht, waarvan de afloop al bij voorbaat vaststaat.

Fantastic Four valt in de categorie bedrijfsongevallen. De reboot voelt aan als gênante uitmelkerij, waar weinig plezier aan te beleven valt. Zelfs Stan Lee-spotters komen bedrogen uit, want de geestelijk vader van menig Marvelheld laat zich dit keer niet zien in een cameo. Godzijdank kun je na de finale meteen naar huis, want tijdens of na de aftiteling volgt geen bonusscène.

57 Reacties

Olrik

Jammer om te horen zeg... Het lukt echt nooit om een goede Fantastic Four film te maken...

YOLO

Sja, 2 sterren, geen verassing denk ik. :} Op RT zie ik 17% (Reviews Counted: 12) staan. Anyway ik ga wel naar FF. Immers mijn PUC moet ik gewoon gebruiken/benutten voor zoveel mogelijk films. En daar zit vaak wel een slechte tussen. Of ik dat vind van FF, dat weet ik pas nadat ik de film heb gezien.
Ben wel blij dat Fox van die 3D afzag, dat vind ik wel een strakke actie om dat op het laatste moment te cancellen.

Scheerzeep

Ik vind het erg krom om als recensent een film helemaal kapot te maken in een recensie en om dan vervolgens alsnog een score van twee sterren toe te kennen aan een film. Wees dan ook zo consequent om een bijpassende eindbeoordeling te geven, want dit geeft een vertekend beeld.

WeaponX

Scheerzeep "Ik vind het erg krom om als recensent een film helemaal kapot te maken in een recensie en om dan vervolgens alsnog een score van twee sterren toe te kennen aan een film. Wees dan ook zo consequent om een bijpassende eindbeoordeling te geven, want dit geeft een vertekend beeld."

Je ziet vaak films die kapot worden gemaakt en 1 tot geen sterren krijgen. Je ziet middelmatige recensies die dus verdiend 2 sterren krijgen maar voor de een of andere rede zie ik overal op het internet reviews van Fantastic Four die helemaal de grond in word geduwt maar toch score's als een 6 of 2/3 sterren krijgt...Geef t dan 1 ster of weet dan teminste wat positieve punten te zeggen...

Scheerzeep

WeaponX "Je ziet vaak films die kapot worden gemaakt en 1 tot geen sterren krijgen. Je ziet middelmatige recensies die dus verdiend 2 sterren krijgen maar voor de een of andere rede zie ik overal op het internet reviews van Fantastic Four die helemaal de grond in word geduwt maar toch score's als een 6 of 2/3 sterren krijgt...Geef t dan 1 ster of weet dan teminste wat positieve punten te zeggen..."

Precies. De onderbouwing bij deze score klopt gewoon werkelijk voor geen meter vind ik.

batmaster

Mooi geschreven recensie Smiley face

Muufley

Scheerzeep "Precies. De onderbouwing bij deze score klopt gewoon werkelijk voor geen meter vind ik."

Vind jij, vind ik niet.

Frietgezicht

In andere recensie hoorde ik dat Dr Doom totaal ook hoogstens 20 minuten screentijd heeft.

Maar goed,helaas,dag fantastic four.

Bane1

Nou de film is niet zo slecht zoals je denkt. Ja de film heeft veel problemen qua verhaal. Maar het is best wel een vermakelijke film tot de climax van de film. En dat is zeer jammer eigenlijk. Want wat Dr. Doom kan doen qua krachten kan doen in de film zelf is best wel gaaf. Hij leek wel op een mislukte variant van Ermac met een ademhaling van Darth Vader.

Ze mochten ook wel wat meer tijdbesteden aan de climax gevecht zelf, want wat ze lieten zien was echt waardeloos. Zie het als een Iron Man 2 eindgevecht.

Hopelijk leren ze heel veel van hun fouten voor meerdere delen, want ik geloof nog dat er veel potentie is met deze franchise.

StarWars2015

Twee sterren zijn volgens mij nog te veel...

Chrischzz

Ok.. Dat ruimte reizen is vervangen voor interdimensionaal reizen is ok.. Maar Sue gaat dus niet mee en krijgt ook superkrachten? Ik hoop dat daar een goede verklaring voor is want dat slaat natuurlijk nergens op..

Enneh.. die krachten.. zit daar nog iemand als Galactus achter? Of hebben ze dat ook veranderd?

Robbepost

Misschien zie ik het verkeerd maar 2 sterren is omgerekend een 4. Erg slecht dus maar kan slechter. Als positief punt word planet zero genoemd. Niks mis met de recensie in mijn optiek.

Scheerzeep

batmaster "Mooi geschreven recensie Smiley face"

Dat vind ik ook hoor. Dat is ook niet mijn punt.

Ereptile

Gelukkig heeft Fox ook positieve reacties gekregen met de Deadpool trailer en boeken ze succes met de X-Men serie. Geen wonder dat er eerst werd gesproken over een cross-over. Of die nu doorgaat...

Sowieso was ik al geen groot fan van deze reboot. Hij is er puur gekomen zodat Fox de komende jaren de rechten nog kan behouden. Anders zouden die terug gaan naar Marvel, iets waar vele juist op hopen. Zeker nu. Ik sla deze film in ieder geval over!

meanrat

Tja, volgens mij zat men wel te wachten op een reboot van FF. De vorige verfilming was gewoon te kinderlijk en dus was er hiervoor wel een goede reden om het opnieuw te doen. De trailers werden mijns inziens ook goed ontvangen, maar het is gewoon echt het resultaat dan wat blijkbaar schort. Recensie is op zich goed geschreven, maar trekt een aantal conclusies die puur meningen zijn en niet echt stroken met de werkelijkheid denk ik.

Moviemagic

meanrat " Recensie is op zich goed geschreven, maar trekt een aantal conclusies die puur meningen zijn en niet echt stroken met de werkelijkheid denk ik."

Wat bedoel je hiermee want een recensie (en bijhorende conclusies) zijn toch altijd subjectief?

YOLO

Gaat niet goed. Op moment van schrijven 12% (Reviews Counted: 26) op RT :N

gotrunks

Frietgezicht "In andere recensie hoorde ik dat Dr Doom totaal ook hoogstens 20 minuten screentijd heeft.

Maar goed,helaas,dag fantastic four."

Ja dat is waar had hem gisteren gezien wat een slechte film was dit zeg.
Slechte CGI , doom was slecht gedaan er zijn eigenlijk geen pluspunten.

StarWars2015

YOLO "Gaat niet goed. Op moment van schrijven 12% (Reviews Counted: 26) op RT :N

"
Nu ben ik toch wel blij dat Josh Trank geen Star Wars spinoff film gaat maken :P

adofmirosch

Tjah, het lijkt mij best een leuk filmpje.

Brasco

Mij is de vraag als je niks weet over de film en nooit eerder een "fantastic four" film hebt gezien of het dan wel interresant is? In de recensie wordt er gesproken over oude wijnen enzo maar als je niks weet van het verhaal en het oorsprong kan het denk ik toch wel iets worden met deze film.

gotrunks

Brasco "Mij is de vraag als je niks weet over de film en nooit eerder een "fantastic four" film hebt gezien of het dan wel interresant is? In de recensie wordt er gesproken over oude wijnen enzo maar als je niks weet van het verhaal en het oorsprong kan het denk ik toch wel iets worden met deze film."

De film kan leuk zijn als je de karakters niet kent en niks van de comics/tekenfilms kent en gewoon er heen gaat voor entertainment

sonnycorleone

Maar goed,helaas,dag fantastic four."
Misschien achteraf de film beter 'four' kunnen noemen? Schept toch minder hoge verwachtingen! :+

StarWars2015

gotrunks "De film kan leuk zijn als je de karakters niet kent en niks van de comics/tekenfilms kent en gewoon er heen gaat voor entertainment"
Probleem is alleen dat de film nauwelijks entertainment biedt.

Chrischzz

StarWars2015 "Probleem is alleen dat de film nauwelijks entertainment biedt."

Dus als je last van insomnia hebt kon dit wel eens een goed hulpmiddel zijn?

WeaponX

Bane1 "
Hopelijk leren ze heel veel van hun fouten voor meerdere delen, want ik geloof nog dat er veel potentie is met deze franchise."

Nou laat die meerdere delen maar zitten, ik had nog hoop voor Fox om Fantastic Four recht te zetten want na hun fouten met Deadpool in origins & X-men Last Stand verbeteren ze hun fouten wel. Dit is de derde film en tweede poging en het lukt ze weer niet, stop met kloten van het bronmateriaal en geef de rechten gewoon terug aan Marvel en ga door met X-men waar ze nu wel goed overweg mee kunnen.
De franchise heeft zeker potentie maar niet bij FOX. Zolang ze (based on) Marvel films goed maken vind ik het niet erg, Deadpool ziet er goed uit! Maar als ze het verzieken zoals nu is het beter af mij Marvel. Doctor Doom is 1 van de grootste Marvel villains ooit. Het is wat de Joker is voor Batman. In comics, je word bang van hem. Hier lach je hem uit.... Die verdient beter, zelfs Marvel die bekend staat om zijn zwakke villains zal hem zoveel beter kunnen maken, hebben ze misschien is een keer een waardige villain naast Loki, Winter Soldier & Kingpin.

afbeelding

YOLO

StarWars2015 "Nu ben ik toch wel blij dat Josh Trank geen Star Wars spinoff film gaat maken :P"
Ik vond Josh Trank sowieso al onderschatte regisseur. Dat Chronicle nogal lof krijgt is mij een raadsel. Boy wat zat die film vol fouten die zo obvious waren. :|

Glennekeeeee

Fox verdiend toch wel een medaille.
Op moment van schrijven 7% op rotten tomatoes, dat wil dus zeggen dat de film nog véél slechter is dan die 2 vorige delen... dat is gewoon een kunst op zich

Chrischzz

YOLO "Ik vond Josh Trank sowieso al onderschatte regisseur. Dat Chronicle nogal lof krijgt is mij een raadsel. Boy wat zat die film vol fouten die zo obvious waren. :|"

Overschat bedoel je denk..

En ik neem aan dat je continuiteits fouten bedoeld?

Steve-O

Ik vond de teaser trailer wel goed en keek hier naar uit. Denk nu alleen niet dat ik dit in de bioscoop ga zien, ik kan wel wachten op de blu-ray. Blij toe dat er geen 3D versie is :9

Ben bang dat dit ook geen financieel succes gaat worden, wat betekent dat de rechten ofwel terug gaan naar Marvel, en ik zit echt niet te wachten op een versie van hun, of ze gaan toch voor de X-Men/FF crossover. Dat zou op zich nog kunnen werken als ze de FF wat dichterbij hun stripboek incarnaties maken. Het zijn eigenlijk heel verschillende personages voor een crossover.. Ik zie Spider-Man veel eerder passen bij de FF omdat ze beide in een wereld leven zonder mutanten, en daarom zijn ze dus speciaal, anders niet echt meer. Ik denk dat ze hun daarom ook apart hebben gehouden van de X-Men in plaats van dat ook in hun wereld af laten spelen... Hoe dan ook, de X-Men reeks overleeft het wel zonder de FF. Als deze film minstens $300 miljoen opbrengt zal het me niet verbazen dat ze toch voor een crossover gaan. Om zo dan ook maar wat langer de rechten te kunnen houden.

Ze zijn in ieder geval wel goed bezig met hun X-Men films en Deadpool en ik ben erg benieuwd naar Gambit.

Hoedenmans

Ik kom net terug van de film

Je moet de film eigelijk niet gaan kijken als een superheldenfilm want det is het niet. De eerste 3 kwart is meer drama. De laatste 20 min is veel actie. Ik vond het een goede film en ben het niet eens met de 2 sterren en vind het ook belachelijk dat hij een lager cijfer krijgt op IMDB dan de andere 2.

YOLO

Chrischzz "Overschat bedoel je denk.."

Ja overschat.

Chrischzz "En ik neem aan dat je continuiteits fouten bedoeld?"

Behoorlijk. Maar dat kan je verwachten met wel zeer neppe found footage materiaal.

Mysterio

Al sinds de jaren 60 ben ik een grote fan van de FF comics

X Men en The Avengers ware vele malen slechter. Hoe kunnen ze in hemelsnaam de FF zo verknallen.. Ik wilde naar de film gaan maar ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen. De wolk uit de vorige film was al een crime. Maar nu the Ultimate FF als basis te nemen voor het verhaal is nog triester .... Marvel is gewoon verplicht de FF terug te halen., zonder FF was er nooit een Marvel geweest....,

WeaponX

Mysterio "Al sinds de jaren 60 ben ik een grote fan van de FF comics

X Men en The Avengers ware vele malen slechter. Hoe kunnen ze in hemelsnaam de FF zo verknallen.. Ik wilde naar de film gaan maar ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen. De wolk uit de vorige film was al een crime. Maar nu the Ultimate FF als basis te nemen voor het verhaal is nog triester .... Marvel is gewoon verplicht de FF terug te halen., zonder FF was er nooit een Marvel geweest....,"

Ja is toch triest dat Marvel FF comics niet meer uitbrengt (en ik het snap t hoor) omdat ze geen reclame willen maken voor de film. Want ze willen FF gewoon terug maar het is raar om je eigen eerste superhelden groep onzichtbaar te maken puur omdat andere je materiaal gebruiken.( meer verzieken)

Ed Crane

Nu is de grote vraag natuurlijk:

Stel - hypothetisch geval - dat exáct dezelfde film, onderdeel zou zijn geweest van MCU Phase III. Zou de film dan ook evenzeer worden aangevallen, verguist, zou men dezelfde dingen ook zwak vinden en zou de film dan ook 12% halen op RT? En hier twee sterren? Of zou men de film dan heel anders benaderen, milder zijn, zou er minder zwaar aan dingen getild worden en zou men er ook/ meer positieve dingen uitpikken etc....

Frietgezicht

Ed Crane "Nu is de grote vraag natuurlijk:

Stel - hypothetisch geval - dat exáct dezelfde film, onderdeel zou zijn geweest van MCU Phase III. Zou de film dan ook evenzeer worden aangevallen, verguist, zou men dezelfde dingen ook zwak vinden en zou de film dan ook 12% halen op RT? En hier twee sterren? Of zou men de film dan heel anders benaderen, milder zijn, zou er minder zwaar aan dingen getild worden en zou men er ook/ meer positieve dingen uitpikken etc...."

Hoezo dat nou weer?Op zich krijgt The Avengers 2 ook aardig wat kritiek,ok niet zo erg als deze maar puur qua vermaak was Avengers ook niet beroerd,alleen genoeg mis mee. Iron Man 2 en 3 worden over het algemeen ook als slechte/matige films gezien. Net als Captain America 1 een beetje.

Ik heb Fantastic Four niet gezien(jij wel?) dus maybe is al die kritiek toch gewoon heel terecht.

Ed Crane

Ik bedoel ook niet of de film dan ineens heel erg goed zou worden bevonden. Ongetwijfeld zou het als zwakke/ de zwakste MCU-film naar voren komen. Maar zouden dezelfde afwegingen worden gemaakt, dezelfde balans worden opgemaakt, de film op dezelfde manier geridiculiseerd en verguisd worden en 12% (inmiddels 10%) krijgen?

Gewoon een hypothetische vraag. Ben gewoon benieuwd. Je antwoord kan gewoon "ja" zijn hoor ;)

Frietgezicht " Iron Man 2 en 3 worden over het algemeen ook als slechte/matige films gezien. Net als Captain America 1 een beetje."

Als dat zo is, waarom kregen ze dan resp. 72%, 79% en 79% op RT, erg hoge scores?

Frietgezicht

Echt joh. Ik bedoel meer de algemene meningen die ik hier en in real life hoor. Belachelijke scores.

benjamin

Toch nog iemand die blijkbaar Iron Man 3 erbij moest sleuren ook al is die film absoluut niet over het algemeen slecht ontvangen.

En Ed Crane, als al die Marvelfilms die jij zo matig vond door Snyder geregisseerd waren, zou je dan ook ze zo matig vinden of zou je dan meer goodwill tonen? Ook een hypothetische vraag...

Ed Crane

Frietgezicht "Echt joh. Ik bedoel meer de algemene meningen die ik hier en in real life hoor. Belachelijke scores."

Dat bedoel ik juist. Als Iron Man 2 zo duidelijk een inferieure, erg zwakke film is - wat 'ie ook is, wat jij en ik duidelijk zien - waarom krijgt 'ie dan '72%?

Ed Crane

benjamin "Toch nog iemand die blijkbaar Iron Man 3 erbij moest sleuren ook al is die film absoluut niet over het algemeen slecht ontvangen.

En Ed Crane, als al die Marvelfilms die jij zo matig vond door Snyder geregisseerd waren, zou je dan ook ze zo matig vinden of zou je dan meer goodwill tonen? Ook een hypothetische vraag..."

Had ik wel gedacht hoor, gewoon de vraag ontwijken.

benjamin

Ed Crane "Had ik wel gedacht hoor, gewoon de vraag ontwijken."
Net zoals jij dus mijn vraag ontwijkt?

Ed Crane

benjamin "Net zoals jij dus mijn vraag ontwijkt?"

Oeh slim hoor! Waarom zou ik dan wél eerst jouw vraag gaan beantwoorden als jij éérst bezig bent te ontwijken? Daar zit geen logica in. Ik stel gewoon een simpele vraag.

Maar vooruit... tuurlijk zou ik diezelfde films dan een slechte recensie geven (maar ik ben één persoon, dat zegt niks, het gaat mij juist om een collectieve ontvangst). Maar denk jij dat in het hypothetische geval dat precies dezelfde FF nu een MCU Phase III film was geweest óók 9% op RT zou hebben gekregen? Je mag gewoon "ja" zeggen hoor als je echt denkt dat 'ie dan uiteraard ook 9% zou hebben hebben gehad, ik weet niet wat er nu zo moeilijk is en waarom je het ontwijkt met 'slimmigheden' :? Ik ben gewoon benieuwd hoe mensen erover denken, of ze dat echt voor zich zien. Is all.

Havoc

Hoppa. Rechten terug naar Marvel en hen een film laten maken.

Steve-O

Eens met Ed.

Ik heb de film net gezien, hij is lang niet zo slecht als wordt beweert maar echt goed is 'ie helaas ook niet... Ik had echt iets beters verwacht na het zien van de teaser. Geen idee waar het nou precies is mis gegaan. De acteurs zijn prima en de opzet is leuk. Waren een paar momenten waar de VFX er niet goed uitzagen maar bijvoorbeeld Torch' vuur zag er overal echt goed uit. Er zit ook niet veel actie in, misschien is dat ook iets wat mensen weert? Hoe dan ook, ze durfde in ieder geval wel meer te laten zien als het op grove actie overging ontploffende hoofden etc.. Dit zou je nooit in een MCU film zien, los van dat Iron Man gewoon mensen doodschiet maar dat is dan opeens allemaal oké.. Heel merkwaardig.

Ik duim ervoor dat dit in ieder geval genoeg geld opbrengt om een X-Men crossover te maken. Ik denk dat veel mensen hier heen zullen gaan puur om het feit dat het Marvel is, al is het geen onderdeel van het MCU. De Fantastic Four blijven onderdeel van mijn favoriete Marvel helden en ik hoop dat Fox ze nog een kans geeft (maar dan in de vorm van een crossover). Lijkt me het beste als de FF dan in de wereld van de X-Men blijven maar dan bijvoorbeeld niet naar Xavier's school gaan.

MoJo

Ed Crane "Oeh slim hoor! Waarom zou ik dan wél eerst jouw vraag gaan beantwoorden als jij éérst bezig bent te ontwijken? Daar zit geen logica in. Ik stel gewoon een simpele vraag.

Maar vooruit... tuurlijk zou ik diezelfde films dan een slechte recensie geven (maar ik ben één persoon, dat zegt niks, het gaat mij juist om een collectieve ontvangst). Maar denk jij dat in het hypothetische geval dat precies dezelfde FF nu een MCU Phase III film was geweest óók 9% op RT zou hebben gekregen? Je mag gewoon "ja" zeggen hoor als je echt denkt dat 'ie dan uiteraard ook 9% zou hebben hebben gehad, ik weet niet wat er nu zo moeilijk is en waarom je het ontwijkt met 'slimmigheden' :? Ik ben gewoon benieuwd hoe mensen erover denken, of ze dat echt voor zich zien. Is all."

Ja want lang niet alle recensisten zijn Marvel fanboy's.

Frietgezicht

"

Nee bij maar bij elke kinderfilm reageer jij ook positief. Enige wat jij maar wilt verdedigen is de twist in die film en hoe gedurfd bla bla maar kijk je ook naar de rest van de film?

benjamin

Frietgezicht "Nee bij maar bij elke kinderfilm reageer jij ook positief."
Dat is zowel onwaar als totaal niet ter zake.

Frietgezicht "Enige wat jij maar wilt verdedigen is de twist in die film en hoe gedurfd bla bla maar kijk je ook naar de rest van de film?"
Natuurlijk kijk ik ook naar de rest van de film. Ook dit doet overigens niet ter zake, ik heb namelijk nergens opgemerkt dat mijn mening de enige juiste is maar dat de film niet over het algemeen slecht ontvangen zou zijn.

Ed Crane "Maar vooruit... tuurlijk zou ik diezelfde films dan een slechte recensie geven (maar ik ben één persoon, dat zegt niks, het gaat mij juist om een collectieve ontvangst). Maar denk jij dat in het hypothetische geval dat precies dezelfde FF nu een MCU Phase III film was geweest óók 9% op RT zou hebben gekregen? Je mag gewoon "ja" zeggen hoor als je echt denkt dat 'ie dan uiteraard ook 9% zou hebben hebben gehad, ik weet niet wat er nu zo moeilijk is en waarom je het ontwijkt met 'slimmigheden' :? "
Het antwoord is "tuurlijk" (eventueel zou een enkeling nog anders kunnen reageren maar dan nog was de score belachelijk laag geweest). Dat lijkt mij zelfs zo evident dat ik met het 'slimmigheidje' reageerde om aan te tonen hoe vergezocht ik de vraag vond.

Ed Crane

Bla bla bla. Dan beantwoord je de graag niet man. Ik voel een "nee" die je niet aan jezelf durft toe te geven.

Ed Crane

MoJo "Ja want lang niet alle recensisten zijn Marvel fanboy's."

Een "ja", oké dank voor uw korte en bondige antwoord T+) Kijk, zo kan het dus ook.

benjamin

Ed Crane "Dan beantwoord je de graag niet man."
Het antwoord is "tuurlijk" (zoals ik hierboven al schreef).

Ed Crane

Ok staat genoteerd.

PRIME

Gister gezien, moet je eerlijk zeggen dat de film ontzettend sterke punten heeft. Helaas worden die overschaduwd door alles wat er mis is met deze film. Over het algemeen kreeg ik ook flink het gevoel dat er veel uit de film is gesneden, dus in dat opzicht kan ik best geloven dat Josh Trank een andere visie dan de studio had.

De F4 cast zelf vond ik nog goed gecast, iedereen paste er mooi in. MBJ als Johnny was ook een goeie casting movie. Hoogtepunt vond ik zelf Dr. Doom, die in 5 minuten de toon zo donker maakte dat ik dacht dit kan nog wat worden. En ja, toen kwamen de credits. lol.

JamesBond

Ja! :+

Fantastic Four