'Puppy Love': Een speels liefdesverhaal waarin de (jonge) honden de show stelen

'Puppy Love': Een speels liefdesverhaal waarin de (jonge) honden de show stelen (2023)

Deze romkom met puppy's volgt een voorspelbare maar vermakelijke formule.

Leestijd: 2 min 29 sec
Regie: Nick Fabiano, Richard Alan Reid | Scenario: Greg Glienna, Peter Stass, Kirsten Guenther | Cast: Lucy Hale (Nicole Matthew), Grant Gustin (Max Stevenson), Nore Davis (Sid), Christine Lee (Shay), Alessandro Miro (Hunter Fosterini), e.a. | Speelduur: 106 minuten | Jaar: 2024

Sinds haar succes in Pretty Little Liars zocht Lucy Hale haar nieuwe grote rol in romantische komedies en op zijn tijd een horrorfilm. Helaas heeft niets haar echt in het collectieve geheugen gehouden. Nu verschijnt ze opnieuw in een zoetsappig liefdesverhaal, maar dan met een aantal opmerkelijke tegenspelers. De cast van Puppy Love telt namelijk twee schattige honden die in hun rol, net als hun baasjes, verliefd op elkaar worden.

Honden in romantische komedies is geen onbekend concept, Marley and Me ligt waarschijnlijk op het puntje van eenieders tong. In tegenstelling tot Marley, die pas na de bruiloft een onderdeel werd van de relatie, worden Chloë en Channing Tatum (nee, niet die Channing Tatum) direct het middelpunt van de bloeiende romance tussen hun baasjes. Channing Tatum kreeg het namelijk voor elkaar om Chloë al op de eerste date te bezwangeren, en om de honden blij te houden en gezonde puppy's op de wereld te zetten, besluiten hun baasjes dat het beter is om ze zo veel mogelijk bij elkaar te laten zijn.

Puppy Love kent alle romkom clichés en is niet bang om ze in te zetten. Beide hoofdpersonages zijn slecht in daten en zijn elkaars tegenpool, de eerste date mislukt compleet, en een potentiële uithuiszetting dwingt de twee nader tot elkaar te komen, waarna ze ontdekken dat ze elkaar perfect aanvullen. De formule is bekend, maar desalniettemin vermakelijk.

De hoofdrolspelers maken Puppy Love dragelijk. Hale en tegenspeler Grant Gustin hebben chemie en zijn geloofwaardig in hun respectievelijke rollen. Ze hebben qua plot en script weinig om mee te werken, maar zorgen ervoor dat de plusminus honderd minuten speeltijd niet aanvoelen als een eeuwigheid. Een aantal bijrollen worden vertolkt door acteurs die minder overtuigend overkomen, maar goed, daar spelen ze dan ook de bijrollen voor.

Hale en Gustin kunnen nog zo hun best doen, ze worden compleet overschaduwd door hun viervoetige metgezellen. Chloë en Channing Tatum stelen de show in elke scene waarin ze te zien zijn, en dat zijn er een heleboel. Regisseurs Nick Fabiano en Richard Alan Reid hebben de uitspraak: 'Werk nooit met kinderen of dieren' voor het maken van Puppy Love volledig in de wind geslagen. Met succes, want de honden kunnen perfect de aandacht opvangen die het plot niet vast weet te houden.

Of er ook nog echte romantiek te zien is in deze romantische komedie? Ja, op zich wel. Dergelijke films schetsen natuurlijk altijd een vertekend beeld van relaties, maar Hale en Gustin zijn niet ongeloofwaardig als romantisch koppel, en delen een aantal tedere momenten. Ondanks de relatief lange speeltijd (romkoms duren vaak niet langer dan negentig minuten) is de ontknoping wel wat gehaast. Liefhebbers van het genre, en honden, zullen echter niet teleurgesteld zijn.

Puppy Love is te zien bij Prime Video.