Shotgun Wedding [Prime Video]

Shotgun Wedding [Prime Video] (2022)

Muiterij op de mooiste dag van je leven.

Leestijd: 2 min 5 sec
Regie: Jason Moore | Cast: Jennifer Lopez (Darcy Rivera), Josh Duhamel (Tom Fowler), Lenny Krevitz (Sean Hawkins), Jennifer Coolidge (Carol Fowler) e.a. | Speelduur: 100 minuten | Jaar: 2023

In Shotgun Wedding wil een pietluttige bruidegom ervoor zorgen dat zijn bruiloft op locatie absoluut perfect verloopt. Hij heeft alles tot in de puntjes gepland, van de locatie tot de gasten. Maar waar hij niet op had gerekend, is dat een groep piraten met grof geweld het resort overneemt op de dag van de bruiloft. Om te voorkomen dat de gasten één voor één een kogel in ontvangst mogen nemen in plaats van een cadeautasje, moeten hij en zijn bruid uit handen van de piraten blijven.

Jennifer Lopez speelt een opstandige bruid met twijfels in deze actiekomedie. Wie op zoek is naar een fijne romcom om bij weg te zwijmelen, is bij Shotgun Wedding dan ook niet aan het juiste adres. Scenes waarin het bruidspaar met elkaar loopt te kibbelen over hun relatieproblemen en serieuze vechtpartijen wisselen elkaar in razend tempo af. Daarbij moet hier en daar een op geweld beluste piraat het leven laten. Hoewel het komisch is om een in bruidsjurk gehulde J-Lo gewapend met een machinegeweer rond te zien rennen in legerkisten, stoort het dat er geen daadwerkelijk plan lijkt te zijn om de penibele situatie van de gijzelaars op te lossen.

De enige vorm van progressie in Shotgun Wedding is dat de hoofdpersonages steeds betere actiehelden worden. Waar ze in een van eerste scenes nogal sneu falen in het afweren van hun aanvallers, spelen ze tegen het einde honkbal met granaten en brengen ze links en rechts piraten tot hun knieën. Wat het verhaal betreft zit er daarentegen weinig opbouw in de film. Een uur lijkt het nergens heen te gaan, tot er als bliksem bij heldere hemel een plottwist komt, die achteraf amper te verklaren is.

Shotgun Wedding is honderd minuten aan aardig vermaak voor een avond op de bank met de familie, maar meer ook niet. Het is toch een beetje de film waar je, bij wijze van compromis, op uitkomt als je al anderhalf uur alle streamingdiensten hebt doorgespit, omdat ieder gezinslid iets anders wil zien. Het brengt weinig vernieuwends en bevat geen opvallend sterk verhaal, maar geeft je nog niet het gevoel dat je je kostbare tijd helemaal verspild hebt. Je hebt op zijn minst een paar keer hartelijk gelachen, ook al speelt in je achterhoofd nog steeds die andere film, die je eigenlijk liever had gekeken.

Shotgun Wedding is te zien bij Prime Video.