The Greatest Love Story Never Told [Prime Video]

The Greatest Love Story Never Told [Prime Video] (2024)

Jennifer Lopez geeft een leuk kijkje achter de schermen bij de productie van de muziekfilm over haar liefdesleven.

Leestijd: 2 min 45 sec
Regie: Jason B. Bergh | Speelduur: 86 minuten | Jaar: 2024

Jennifer Lopez voert dit jaar een waar entertainmentbombardement uit. Onlangs verscheen haar eerste muziekalbum in tien jaar evenals de bijbehorende muziekfilm (noem het vooral geen 'music video') This is Me... Now: A Love Story en deze zomer gaat ze weer toeren in de Verenigde Staten en Canada. Maar eerst krijgen we nog een tussendoortje in de vorm van de documentaire over het maken van de eerdergenoemde muziekfilm. Deze making-of heeft de impliciet ironische titel The Greatest Love Story Never Told en gaat net als de musical natuurlijk over 'Bennifer'.

Want na een hiaat van twintig jaar zijn J.Lo en Ben Affleck weer een powerkoppel. Jennifer is gelukkig. Met Ben, maar vooral met zichzelf. Zoveel liefde moet blijkbaar met de wereld worden gedeeld, vandaar de verhoogde productiviteit nadat haar muziekcarrière eerder nog in de sluimerstand stond. Toen het album eenmaal was opgenomen bleek echter geen enkele productiemaatschappij geïnteresseerd in de visuele uitbeelding van Jennifers verhaal, dus besloot ze de musical maar uit eigen zak te betalen. Dit maakte haar niet alleen artiest en schrijver van de film, maar ook degene die op de kleintjes moest letten bij de opnames.

Een dag extra filmen voor scènes met een goeroe kost bijvoorbeeld twee ton. Oei! We zien in The Greatest Love Story Never Told de budgetvergaderingen, de dansrepetities, het kiezen van de juiste modder en tal van andere zaken die een rol speelden bij het uitvoeren van dit project. Allemaal best interessant, mits je de muziekfilm hebt gezien. Tussendoor zijn er interviewtjes met de betrokkenen en opnames van het dagelijks leven van J.Lo.

We krijgen een klein kijkje in de keuken, maar vooral wat Jennifer zelf wil laten zien natuurlijk. En dat is veel geëmotioneerd in de - soms door Ben vastgehouden - camera kijken en strooien met filosofietjes over het leven en de liefde; er komen ook tranen aan te pas. Het liefdesverhaal van Ben en Jen is ook wel uniek en ze vertellen er beiden behoorlijk oprecht over. Naast de interviews zijn er ook wat meer natuurlijke opnamen van het koppel, maar alles met mate.

Eigenlijk is het leukst om te zien hoe vriendelijk en begripvol Ben naar zijn eega is. De titel is gebaseerd op een plakboek met brieven en e-mails dat hij haar gaf toen ze voor het eerst samen kerst vierden. Dat boek met privéverhalen was voor haar blijkbaar geschikte lectuur om aan allerhande liedjesschrijvers en producenten te laten lezen, zodat ze er inspiratie uit konden putten voor het nieuwe album. We zien Ben weifelend uitleggen dat hij dat destijds wel apart vond, maar verder komt er geen onvertogen woord over zijn lippen. Dat zit wel goed tussen die twee.

Er worden verder ook geen al te kritische noten gekraakt. We zien het gebruikelijke proces van vallen en opstaan dat leven heet, maar dan door de ogen van een popster. Natuurlijk zijn er tegenslagen (er is een hele trits beroemdheden die zich afmelden voor bijrollen in de muziekfilm) en mindere dagen, maar over het algemeen heeft Jennifer in deze fase van haar leven de wind mee. Jenny from the Block houdt eindelijk van zichzelf. En die muziekfilm heeft ze uiteindelijk lekker aan Amazon kunnen verkopen.

The Greatest Love Story Never Told is te zien bij Prime Video.