The Expendables (2010)

Stallone doet de jarentachtig-B-actiefilm herleven in een schaamteloos doch heerlijk nostalgisch feest van herkenning.

door Kaj van Zoelen om 23:05 in RECENSIES
The Expendables poster
Regie: Sylvester Stallone | Cast: Sylvester Stallone (Barney Ross), Jason Statham (Lee Christmas), Jet Li (Ying Yang), Dolph Lundgren (Gunner Jensen), Eric Roberts (James Munroe), Mickey Rourke (Tool) e.a. | Speelduur: 103 minuten | Jaar: 2010

Sylvester Stallone was in de jaren zeventig en tachtig een superster, vooral dankzij zijn Rocky- en Rambo-films. In de jaren negentig verdween hij naar de minder zichtbare regionen van de sterrenhemel, maar halverwege het afgelopen decennium maakte 'Sly' een onwaarschijnlijke comeback met een zesde Rocky, waarin hij heel slim inspeelt op de nostalgische verlangens van zijn publiek. Vervolgens kwam hij ook nog met een nieuwe Rambo en nu is er The Expendables: een postmoderne jarentachtig-B-film waarbij hij nog schaamtelozer gebruik maakt van de nostalgie van de kijker. Het werkt verdomd goed.

De eerste regels van Thin Lizzy's 'The Boys Are Back In Town', dat tijdens de aftiteling is te horen, vatten perfect samen wat The Expendables zo leuk maakt: “Guess who just got back today. Them wild-eyed boys that had been away. Haven't changed, hadn't much to say. But man I still think them cats are great.” Stallone verzamelde een groot aantal actiesterren van de jaren tachtig en begin jaren negentig en voegde daar wat moderne erfgenamen aan toe. Zelf speelt hij uiteraard de hoofdrol, de leider van een stel huurlingen dat voor de hoogste bieder de gevaarlijkste missies uitvoert. Dolph Lundgren is zijn oude partner die het mentaal niet meer aan kan, Mickey Rourke de inmiddels gepensioneerde partner die hun opdrachten regelt en Eric Roberts de schurk. Jason Statham is Stallones protegé en samen met Jet Li vertegenwoordigt hij de nieuwe generatie. Twee minder bekende acteurs maken het team compleet.

Eén van die beide rollen was bedoeld voor Jean-Claude van Damme, maar die weigerde omdat hij de rol niet interessant genoeg vond. Dom wellicht. maar er valt iets voor te zeggen, want van alle 'expendables’ is dit personage het minst uitgewerkt. Toch is het maar de vraag of Van Damme op dit moment iets beters heeft te doen. Naast ‘The Muscles from Brussels’ ontbreekt ook ‘FilmTotaalmascotte’ Steven Seagal. Wel van de partij zijn Bruce Willis en gouverneur Arnold Schwarzenegger, maar hun aanwezigheid blijft helaas beperkt tot één scène (en dat is geen actiescène).

Zoals veel jarentachtigactiefilms met Stallone, Schwarzenegger of Lundgren, of een groot deel van het recentere werk van Li en Statham, schurkt The Expendables tegen de B-film aan. Ingrediënten zijn een simpel plot en dialogen die voornamelijk dienen om de actie op te zetten en voort te stuwen. De eenvoud en stompzinnigheid van zulke films zijn echter juist wat ze vandaag de dag zo leuk maakt. Stallone weet dat hij alleen maar het gevoel van die films hoeft op te roepen om zijn (bijna volledig) mannelijke publiek zich weer als kleine jongens te laten voelen. En dat is precies wat hij doet. De grappen zijn eigenlijk flauw en afgezaagd, maar doen juist daarom toch grinniken. Omdat Sly heel goed doorheeft hoe nostalgie werkt.

Vandaar ook het belachelijk hoge testosterongehalte en de vele indrukwekkende spierbundels die zo kenmerkend waren voor de jaren tachtig. Het goede stuntwerk maakt de actiescènes bovendien ouderwets spectaculair. Geen computereffecten voor Stallone, maar degelijk locatiewerk en mensen die echt risico's nemen. De stuk voor stuk effectieve en goed uitgevoerde actiesequenties maken indruk, met als hoogtepunt Sly die aan een vliegend vliegtuig hangt (hoe nostalgisch wil je het hebben?) en een fantastische verrassing in diezelfde scène. Ook het gevecht tussen Li en Lundgren en de laatste akte van de film, die naar goede jarentachtigtraditie bijna volledig uit actie bestaat, mogen er zijn. Voor het optimale jarentachtiggevoel had men echter wel wat minder modern en onoverzichtelijk mogen monteren.

Natuurlijk is er ook nog het verhaaltje waarin Sly en consorten het eiland Vilane (is er een betere naam voor een schurkenstaat te bedenken?) van een slechte generaal en een ex-CIA-agent moeten ontdoen, maar doet dat er werkelijk toe? Het gaat erom dat al die actiehelden samen ten strijde trekken en daar plezier in hebben. Het kameraadschap, de actie en vooral de nostalgie maken van The Expendables een heerlijke, schaamteloze ouwe-jongens-krentenbroodfilm. In een zomer waarin de jaren tachtig weer flink aanwezig zijn (The A-Team, Predators, The Karate Kid), slaagt The Expendables er het beste in om dat filmtijdperk te doen herleven.

39 Reacties

Spijker2

Kaj van Zoelen "Geen computereffecten voor Stallone"

Pardon?? Zou ik nog maar eens goed kijken, film zit er juist vol mee. Vond sowieso de actiescenes maar zeer matig beeld gebracht. Bij de vechtscenes bv wist ik echt niet wat er nou allemaal gebeurde en wie met wie aan het vechten was. Voor de rest: leuke persiflage (hoop maar dat het zo bedoeld was) op de B-actiefilm. Eigenlijk is de film zo slecht dat het weer leuk wordt...

ghossler

Echt een hele vette film, gwoon een keihade oldskool actie film zonder die fancy cgi stuff die je tegenwoordig vaak in films ziet.. hoewel ik bij superhelden films dat niet erg vind.. want daar rekenen zij juist op deze effects.

Aleen een aantal dingen storen mij inderdaad zoals al genoemd.. de karakter van jet li kwam niet echt uit de verf en voor mij was de relatie van christmas en zijn chick opzich nog te doen. Snap aleen niet warom hij christmas heet.. is het nickname of echte naam? Of heet hij nou Lee in de film ?:S wtf.. of was dat een fake naam om aan die chick te geven?

Daarnaast vond ik beetje grappig om cordelia daar te zien.. want k zie haar nog steeds als die ene karakter van Angel Smiley face

maar wat ik heel erg storend vond was de actie scene (voornamelijk bij jet li vs gunner (ben zijn echte naam ff kwijt) ik vond het camerawerk daar een beetje chaotisch en .. beetje raar i guess:S.. bedoel.. je kon moeilijk zien en volgen wie wie sloeg of wie wanneer trapt .. tis gewoon heel erg onduidelijk.. en deze onduidelijkheid en chaotische manier van filmen.. is cool bij bijvoorbeeld de car chase.. daar kon ik het nog waarderen maar bij de vecht scene:S dat vond ik dus wel jammer.

Wat wel extra leuk vond en de film wat meer realistisch maakt, is dat jet li voor het eerst geen gevecht wint in zijn eentje :P, dat stallone gelukkig niet alle gevechten wint in de film en als laatste dat wanneer stallone zijn gun op de grond moest leggen, die bad guy gelijk 1 schot op hem loste.. dat vond ik cool Smiley face in de meeste films zie je de bad guy nog ff lachen, hele stuk praten blaballa en dan wilt ie een kogel plaatsen tussen de ogen van de hoofdrolspeler gebeurd er wat wonderbaarlijks waardoor de bad guy alsnog dood gaat, terwijl de hero zijn gun net op de grond gooide.. maargoed dit zijn details Smiley face

gnown

Nouuu,

hier komt mijn ongezouten mening over de nieuwste film van Sylvester Stallone en zijn kameraden. Ik had vantevoren nog enige hoop op een over de top actiefilm met humor en verrassende actie, maar ik moet helaas constateren dat ik diep maar dan ook diep teleurgesteld ben in de acteerprestaties van de heren op het witte doek. Nog nooit zon staaltje method acting gezien als dat van Dolph Lundgren en een strak getrokken Rocky. Tot voor kort was Transformers 2 de absolute koning van de wansmaak en cliches. Maar tot mijn verbazing komt the expendables errrug dicht in de buurt van het meesterwerkje van Michael Bay. Waar heeft rambo in godsnaam het geld en het script vandaan gehaald om dit vlinterdunne en tenenkrommende verhaal naar buiten te brengen. Met verbazing zat ik te turen naar een kleurentelevisie. Net als Sylvester zat ik met eenendezelfde gezichsuitdrukking anderhalf uur lang mijzelf te vergapen aan deze aanfluiting van een film. Ze moeten zich diep maar dan ook diep schamen. Mickey Rourke toch een gerespecteerd acteur in onder andere the wrestler kwam in precies dezelfde looks als in Iron Man 2 quasi nonchalent zijn oneliners uitspugen. Hij en natuurlijk Bruce Willis hadden beter moeten weten en vergane glorie als Lundgren, schwarznegger, stallone en steve stone cold austin in hun gay man action movie gaar laten koken in hun eigen sop. Sylvester slaat vollleddigggg de plank mis met deze belediging voor het actiegenre. Hij had beter bij het genre drama kunnen liggen in de videotheek!! Ik hoop dat mijn reactie geplaatst wordt, omdat natuurlijk ieder zijn mening mag hebben en wij in een vrij land leven.

groet,

gnown

Asperientje

De film was tijdens de actiescènes erg leuk. maar bij de romantische scènes stortte de film in elkaar. gelukkig kon dat weer opgehaald worden door de actie. ik vond het alleen niet zo fijn dat alleen Sly en Statham een verhaal voor hunzelf hadden ( en Rourke ). Ik vonde de andere helden er maar een beetje voor 'lul' bijlopen. ik wou ook meer over hun weten. naar mijn mening ***. Leuk voor een man, maar voor een echte filmliefhebber let helaas iets teveel op de foutjes en minderheden. Helaas.... (maar nog steeds erg vermakelijke film!!!)

kusjes en PEACE OUT!

Cee van Lleef

Mwoah, ik vond het allemaal een beetje magertjes. Het eerste deel van de film boeide me totaal niet. De actie daarna maakte veel goed, maar niet alles. Zonder `sterrencast` zou het geen voldoende scoren. Het was eigenlijk een soort hele dure remake van Commando (losjes gebaseerd op of in ieder geval een hommage aan). Geen 4 sterren waard in mijn optiek.

13204

ruben " Zometeen krijg ik het aan de stok met de fanboys."

Smart boy *grijpt

>Smiley face

ruben

Waren het 2 schurken? Was me totaal ontschoten Smiley face
Maar nee, ben het toch niet met je eens. De voorbeelden die ik noemden waren veel helderder qua motivatie, qua inzet. Die ontbrak hier volkomen. Er waren wel zoiets als dialogen, maar dat was slechts ruis om de verschillende vechtsscenes met elkaar te verbinden. Maar goed, ik heb m'n punt nu wel gemaakt. Zometeen krijg ik het aan de stok met de fanboys.

Colonel_Kurz

ruben "Tot slot vond ik The Expendables ook slecht omdat je op haast geen enkel punt voelde wat de inzet was. Kijk, bij Commando is het simpel: gespierde man wil dochter terug. Bij Predator was het: gespierde man heeft mot met een alien. In Rocky was het: iets minder gespierde man moet boksen voor de titel.
"
Als Predator te reduceren is tot 'gespierde man heeft mot met alien', een plot waar eerst nog het platleggen van een of andere vage operatie van een stel rebellen aan voorafgaat, dan is The Expendables ook best te reduceren tot 'gespierde mannen hebben mot met twee schurken op een eiland'. Maar goed, het maffe van The Expendables vind ik, en dat heb ik proberen uit te leggen in mijn recensie, dat de film op de een of andere manier werkt terwijl het eigenlijk niet zou moeten. Alhoewel ik ook best kan begrijpen als je dat niet zo ervaart.

Die waterboarding scène was ik eerlijk gezegd alweer vergeten tegen de tijd dat de aftiteling begon. In retrospect een nogal overbodige scène inderdaad.

ruben

Dude, ik zeg net dat het bij Predator of Commando wel heel duidelijk én urgent was. Hier niet.

American_PsychoX

[/quote]
What the fuck is hier de inzet? Daardoor liet de actie me volkomen koud. Je voelde nergens wat 'at stake' was. Het ging alleen maar om de actiescenes an sich. En da's te weinig.

4 sterren voor dit gedrocht is dan ook een volkomen absurde beoordeling.[/quote]

De inzet hier is in engere zin de lady en in iets ruimere zin het herstel van het leven op het eiland. Een hele hoogstaande inzet is het niet, maar wat verwacht iedereen hier?? Actiefilms zijn zelden heel diepgaand, het actie-genre leent zich niet zo goed voor veel diepgang, kijk dan maar naar een drama, thriller of iets dergelijks. Als ik de film vergelijk met een moderne actiefilm, zoals een van de films uit de Bourne-reeks, vind ik deze film toch een stuk duidelijker dan die films. Bij de Bourne-films is onze vriend Bourne elke dag op een ander continent, wordt hij van alle kanten opgejaagd en houdt hij er geen schram aan over.....het lijkt wel een Steven Seagal-scenario, whahhahaha. En door alle bomen zie je uiteindelijk het bos niet meer. In deze film blijft het op elk moment duidelijk wat er gebeurt en wat er moet gebeuren. Een zeer complexe film is niet automatisch een goede film, soms zit de kwaliteit van een film in de eenvoud en duidelijke structuur!!

Sylvester Stallone weet als geen ander dat je niet TE VEEL moet willen met een actiefilm, anders wordt de film simpelweg totaal ongeloofwaardig. Het is prima mogelijk om 3 verhaallijnen te introduceren en spectaculaire karakterontwikkelingen, maar dit zou een beetje belachelijk zijn in een actiefilm. Ik zit daar in ieder geval niet op te wachten, bij een actiefilm verwacht ik harde actie, geen langdradig gezeik. Dus cut down on the bullshit beste haters en kijk eens realistisch naar deze film die nog altijd een ACTIEfilm blijft!!!

ruben

13204 "Jij had het liever zo gezien? Rambo 2

Nee sorry ik zie weinig verschil tussen de '80 filmjes qua sadisme. Alleen een modernisatie van de manier waarop."
Inderdaad geen fijne scene. Hoewel het in The Expendables natuurlijk allemaal nóg explicieter is. Want dat is het enige waar Stallone werkelijk in geïnteresseerd is: het zo gruwelijk mogelijk in beeld brengen van dood en verderf. Eerst worden onschuldigen fijn gemarteld en afgemaakt, zodat hij een excuus heeft om zelf iedereen af te maken.

De toon in zijn films vind ik ook veel venijniger dan bij Arnie. Daar was tenminste nog enige zelfspot en relativering.

Maar het grote verschil is dat door internet en door de hele nieuwe 'war on terrorism' dagelijks échte beelden zien van gewelddadige ranzigheid. Soldaten die worden onthoofd. Foto's van opeengestapelde krijgsgevangenen. Of verhalen over waterboarding. Sinds dien vind ik het simpelweg lastiger dit soort dingen te moeten aanschouwen in wat bedoeld is als een leuke popcorn actiefilm.

Tot slot vond ik The Expendables ook slecht omdat je op haast geen enkel punt voelde wat de inzet was. Kijk, bij Commando is het simpel: gespierde man wil dochter terug. Bij Predator was het: gespierde man heeft mot met een alien. In Rocky was het: iets minder gespierde man moet boksen voor de titel.

4 sterren voor dit gedrocht is dan ook een volkomen absurde beoordeling.

spock

Heerlijke actie film.
jammer dat de scene van Schwarzenegger,Willis en stallone zo kort duurde,ik vond Dolph Lundgren duidelijk slechter acteren dan de andere,jammer dat Jean-Claude Van Damme niet mee deet(de reden was dat hij niet wilde verliezen van Jet-Li in de film)mischien in deel 2?
Verder vond ik de exposies erg nep.

13204

ruben "Ik ben een kind van de 80's en kan genieten van de campy spierballenfilms uit die tijd. Maar met die films heeft The Expendables niets te maken. Wat ik zei: sadisme & cynisme. Kom op... een scène met waterboarding? Daar zitten we op te wachten..."

Jij had het liever zo gezien? Rambo 2

Nee sorry ik zie weinig verschil tussen de '80 filmjes qua sadisme. Alleen een modernisatie van de manier waarop.

ruben

Muufley "Jij moet echt wel niets van de film geweten hebben alvorens hem te gaan zien om tot zo'n uitspraak te komen. Het was volkomen duidelijk wat voor film het is en wat je ervan kon verwachten. Om hem dan nog te gaan zien en het een kutfilm te vinden zegt wel heel veel over jezelf.

Sommige mensen.....O+"
Ik ben een kind van de 80's en kan genieten van de campy spierballenfilms uit die tijd. Maar met die films heeft The Expendables niets te maken. Wat ik zei: sadisme & cynisme. Kom op... een scène met waterboarding? Daar zitten we op te wachten...

13204

Sommige mensen.....O+"

Ieder zn mening maar ben het zeker met je eens.

Muufley

Jij moet echt wel niets van de film geweten hebben alvorens hem te gaan zien om tot zo'n uitspraak te komen. Het was volkomen duidelijk wat voor film het is en wat je ervan kon verwachten. Om hem dan nog te gaan zien en het een kutfilm te vinden zegt wel heel veel over jezelf.

Sommige mensen.....O+

ruben

Wat een sadistische kutfilm. Heeft werkelijk niets met 'nostalgie' te maken. Daarvoor is de toon te cynisch, te nihilistisch. Dom geweld. Maar dan die vorm die niet vermakelijk is.

American_PsychoX

Prima recensie van een briljante film. 2 jaar geduldig wachten wordt dik terugbetaald met The Expendables!!! Fantastisch trouwens dat FilmTotaal zoveel aandacht heeft besteed aan deze film, vanaf het moment, dat de film nog een idee in het hoofd van Sly was, tot aan de langverwachte release. De film is fout, dat is zeker, maar dat is ook de grote aantrekkingskracht van The Expendables, hij is fout maar GOUD!!! Hoe vaak zullen wij allen nog een film te zien krijgen waarin zoveel opgepompte, van testosteron blakende mannen, niets anders doen dan schieten, vechten en bad guys uitmoorden?? Als grote fan van Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone (deze 2 zijn al sinds mijn jeugd idolen en inspiratiebronnen voor me geweest)was deze film hemels. Erg jammer dat Arnold slechts een korte scène afleverde, maar op het moment dat ie verscheen, wilde ik gewoon juichen in de bioscoopzaal, dit is een absolute legende, niets minder dan dat. Zowel Arnold als Sly zijn in vocaal opzicht uiterst 'verfijnd', wat de scène nog meer legendarisch (en nogal hilarisch) maakt. Mensen mogen denken wat ze willen over deze film, maar heel realistisch bekeken, worden actiefilms van dit kaliber nauwelijks meer afgeleverd. Sylvester Stallone bewijst op 64-jarige leeftijd (en nog steeds in brute vorm, Sly laat zijn spieren het woord doen) dat de (veel jongere) concurrentie absoluut geen kans maakt. Bij actie denk je aan snelheid, adrenaline, kracht, moed, etc. Deze ingrediënten vind je allemaal in de actieheld van de jaren '80; de gespierde, ubermannelijke, tough guy die nergens voor terugdeinst. Muscles sell tickets zeg ik maar!!! Ik kreeg werkelijk kippenvel van deze film, Sylvester is van de generatie van mijn ouders (ben zelf 21), echter kan ik met volle trots zeggen dat deze man, deze actielegende, ook mijn held is. Ga de film zien mensen..... en geniet met volle teugen!!!!

13204

BTW

Iemand die The Expendables ook in Pathe de Munt heeft gezien in zaal 11?

Vond zelf namelijk A. het beeld korrelig B. het geluid heel hard staan en C. (om ff te zeiken) Waarom lopen er muizen!

Nolio

Gisteravond gezien! Ik vond dit ECHT een heel vermakelijke film. Geen moment verveeld. Lekker over the top, en inderdaad schurkt het tegen de B-film aan. Flutverhaal, maar dat vond ik in deze film geen moment storend.

Ik heb hem op movielens.org een 3,5 ster gegeven, maar ik twijfelde tussen 3,5 en 4 sterren.

Oh ja, een aanrader voor filmliefhebbers, dat movielens.org.

Teknootje

13204 "WOW! Hoe heerlijk was dat!!

Een film die inderdaad niet meer wil zijn dan het is en perfect aansluit op mijn herinneringen van de klassieke actie films.

De cast sloot goed op elkaar aan, hoewel ik het eens ben met de verschillende recensenten dat de rol van Jet Li's karakter niet echt lekker uit de verf kwam. Idem dito wbt het relatie verhaal van Christmas, maar dat kon de pret niet drukken. Zelden tot nooit zulke botte vechtscene's gezien, afgezien van Tony Ya maar dat is een leauge of its own, deze reuzen van kerels die bruut geweld tegen elkaar gebruiken. Geen geforceerd toegepaste martial arts gewoon hard tegen hard. En de 'schoonveeg' actie van Terry Crews en zn kanon, heerlijk. Vooral het shot van een voorbij wandelende Crews vanuit de gang erg Terminator-nesk

Kan niet wachten tot dat ik deze kan afdraaien van blu-ray met full on sound.

Ok genoeg fanboy, zeker gezien mn grote mond daarover.

Er zitten ook zat ,opzichtige fouten, in de film. Vooral het digitale werk, dit viel me ook al op tijdens Rambo, is soms marginaal. Ook de locatie van generaal Garza deed erg miniatuur aan vanuit een aantal shots.

Voor het kleine-jongen-oorlogje-spelen-gevoel een 10+, maar een 7je vanwege de opzichtige fouten en iet wat summiere bad-guy-stronghold-set-up en plotholes.

Maar god wat heb ik zitten genieten!:D

Ps. miste iemand anders nog de slomo 'ahhhggggg' sterfgevallen en de zichtbare springplanken na het lanceren van een explosie-slachtoffer? Hehe :P"
Het is gewoon een geweldige flutfilm eigelijk Smiley face
Maar vermakelijk des te meer. Zeker geen spijt van dat ik er heen geweest ben.

13204

WOW! Hoe heerlijk was dat!!

Maar god wat heb ik zitten genieten!:D

Ps. miste iemand anders nog de slomo 'ahhhggggg' sterfgevallen en de zichtbare springplanken na het lanceren van een explosie-slachtoffer? Hehe :P

Swoopp

Remco "
Deze film hoef ik trouwens ook niet in de bios te zien daarvoor is het mij net wat van een te dom niveau zeg maar. Net als de Transporter films daar zou ik ook nooit voor naar de bios gaan........"

Ik vind juist een actie film's bioscoop waardig (goed geluid en groot beeld).
De humor films kijk ik wel op dvd en actie films in de bios en blue-ray :P

Remco

SunChaser "Deze film lijkt me trouwens perfect om op bootleg VHS te kijken voor het echte jaren 80 gevoel. Weet nog dat Rambo 3 uitkwam en dat iemand een bootleg VHS had en we allemaal 10 gulden betaalden om hem bij iemand thuis te bekijken, crappy camkwaliteit maar supergeil omdat we hem al zagen voordat ie hier draaiden."

Haha ja dat waren nog eens tijden. Totaal anders als nu natuurlijk maar eigenlijk wel leuker. Ik keek destijds bij iemand de bootleg van Predator en die bleek nog in het Duits te zijn ook :|. Maar goed zo ging dat vroeger nu gaan alle videotheken ten onder aan het downloaden en alles.
Deze film hoef ik trouwens ook niet in de bios te zien daarvoor is het mij net wat van een te dom niveau zeg maar. Net als de Transporter films daar zou ik ook nooit voor naar de bios gaan........

Masterbrain

Verdomme wat een onthullende recensie zeg vermeld er dan ook bij dat er spoilers inzitten :(

HertogJan

Vet vet vet! Maar even wat 'ouwe kerels' verzamelen om deze film te gaan kijken Smiley face Biertje erbij en ik vermaak me vast uitstekend!

benjamin

Ik ga ook wel kijken, lijkt mij wel een leuke actieprent - een echte kwaliteitsfilm moet je hierbij niet verwachten.

SunChaser

Deze film lijkt me trouwens perfect om op bootleg VHS te kijken voor het echte jaren 80 gevoel. Weet nog dat Rambo 3 uitkwam en dat iemand een bootleg VHS had en we allemaal 10 gulden betaalden om hem bij iemand thuis te bekijken, crappy camkwaliteit maar supergeil omdat we hem al zagen voordat ie hier draaiden.

SunChaser

Stallone wilde de rol voor JCVD herschrijven maar JCVD wilde eerst weten wat en wie zijn personage was.

Sjonef

Wacht lekker op de dvd/blu-ray versie, want ik vond het niet goed genoeg voor de bioscoop! Maar mocht het je niks uitmaken, dan heb ik niks gezegd ;)!

Angelater

2 Puntjes; JcvD was niet bestemd voor één van de 2 rollen van die onbekende acteurs, maar voor die van Lundgren. (nadat JcvD eruit stapte hadden ze het personage helemaal herschreven voor Lundgren)

- Zover ik heb begrepen (en nee, heb de film niet gezien) zit er aan het eind van de film nog wel wat CGI wat betreft vlammen en explosies. Ik weet niet hoe dat genegeert wordt in de recensie, maar eind goed al goed.

Heb er ook zin in. Van het weekend dan maar is langs gaan. :-S

SilentF0rce

Ik weet het niet bij deze film. Ik wil uhm wel graag zien, vanwege al die acteurs, maar hij lijkt me niet echt leuk genoeg om voor naar de bios te gaan..

wo2-freak "Waarom opeens zoveel recensies? Recensie invasie of zo? :S"

Altijd op Woensdag toch?

jaime91

Aaaauw kortom een heerlijke topper haha precies wat ik verwacht had. Damn wat wil ik deze film graag zien. Yeah ;)T+):W:E

wo2-freak

Waarom opeens zoveel recensies? Recensie invasie of zo? :S

stefanm

En nu maar hopen dat Stallone hierdoor toch nog aan Rambo gaat denken, heb mij om dezelfde nostalgische redenen bijzonder vermaakt met die film tot 5x toe. Dergelijke films worden niet meer gemaakt op dat niveau.

master3d

Gisteren gezien in de Cinestar, echt lekker ouderwets knallen en humor :P

leidenaar

Ik had er al zin in maar nu HELEMAAL!!!!

Trouwens,die tv-spot die ik net op sbs zag worden mensen echt genaaid door,want niet iedereen leest recensies enz en die denken dat Willis en Arnie meedoen,is officieel natuurlijk wel zo,maar als je op tv reclame ziet met de namen die erin meedoen verwacht je niet 1 scene.

Ik weet niet wat voor karakters ze spelen maar misschien grotere rol in deel 2?

En een gevecht tussen Li en Lundgren,dus Lundgren speelt de badguy,of wordt hier nu een twist dat die een verrader is verpest?

Agoce