Love Again

Love Again (2023)

Weer een onterecht geromantiseerde relatie in een Hollywoodfilm. O ja, Celine Dion zit er ook in.

Leestijd: 2 min 4 sec
Regie: Jim Strouse | Scenario: Jim Strouse | Cast: Priyanka Chopra Jones (Mira Ray), Sam Heughan (Rob), Céline Dion (Céline Dion), Sofia Barclay (Suzy), Lydia West (Lisa), Russel Tovey (Billy), e.a. | Speelduur: 104 minuten | Jaar: 2023

Iedereen fantaseert erover om de ware op een bizarre, romantische manier te ontmoeten. Vrijwel elke Hollywood-romkom heeft zo'n onwaarschijnlijk óver-romantisch scenario. Kinderboekenschrijfster en -illustrator Mira besluit twee jaar na het overlijden van haar vriend sms'jes naar zijn nummer te sturen, die Rob vervolgens op zijn nieuwe werktelefoon ontvangt.

Na het overlijden van haar vriend is Mira in een diep dal beland. Ze kan het niet meer opbrengen om vrolijke verhaaltjes te schrijven en wordt onder druk gezet door haar uitgever om te presteren. Ondertussen is Rob een uitgebluste muziekrecensent, die tegen zijn zin in een interview met Céline Dion moet houden. Hij gelooft niet dat Dion oprecht is in haar nummers over de liefde, omdat hij een week voor de bruiloft door zijn verloofde is gedumpt.

De sms'jes die hij van Mira krijgt intrigeren hem en hij besluit uit te vogelen welk gezicht achter het onbekende nummer zit. Toevallig is zij een aantrekkelijke vrouw van zijn leeftijd. Sterker nog, ze hebben precies dezelfde trekjes. Door ze dezelfde eigenaardigheden te geven probeert de film het gebrek aan chemie tussen de acteurs te compenseren. Behalve dat Priyanka Chopra Jones en Sam Heughan niet hun sterkste prestatie neerzetten, is hun romance buitengewoon oninteressant en bovendien problematisch.

Hoewel zijn vrienden hem erop aanspreken vertoont Rob het gedrag van een stalker, wat hopeloos wordt geromantiseerd maar eigenlijk onacceptabel is. Love Again bevat ieder denkbaar uitgekauwd Hollywoodcliché. De film heeft geen enkel origineel idee. Het enige dat Love Again te bieden heeft is Céline Dion en haar nieuwe nummers die ze voor de film heeft geschreven.

Aangezien Dion bezig is met haar comebacktour (in augustus doet ze Nederland aan) en de film dat meermaals aankaart, lijkt de film slechts één doel te dienen: publiciteit genereren voor de Canadese zangeres. Ze neemt de rol van de goedhartige beroemdheid aan die alles zomaar weet te fixen. Het lijkt erop dat de film meer interesse heeft om Céline Dion op een voetstuk te plaatsen dan een simpel maar onderhoudend liefdesverhaal te vertellen.

Zelfs voor fans van slechte romantische films zal Love Again tegenvallen zijn. De enige doelgroep die deze film aan lijkt te spreken zijn trouwe Dion-fans. Het is een goede truc om mensen geld te laten betalen voor een twee uur durende reclame voor een megaster.