The Wrong Missy [Netflix] (2020)

David Spade vraagt per ongeluk de verkeerde vrouw mee naar Hawaii.

Leestijd: 2 min 28 sec
Regie: Tyler Spindel | Scenario: Chris Pappas en Kevin Barnett | Cast: David Spade (Tim Morris), Lauren Lapkus (Missy), Molly Sims (Melissa), Nick Swardson (Nate), Rob Schneider (Komante), e.a. | Speelduur: 89 minuten | Jaar: 2020

Happy Madison Productions, het productiehuis van Adam Sandler, heeft weer een nieuwe film uitgespuwd. Dit is zelden tot nooit een goed teken. Zeker omdat de regisseur van dit laatste Happy Madison-product eerder Father of the Year (2018) regisseerde, wat gerust een van de slechtste films van het productiebedrijf van de Sandman mag heten (en dat zegt een hoop!). Deze nieuwe komedie met David Spade laat wederom het slechtste zien van Happy Madison Productions, maar is lang niet het meest afschuwelijke product wat ze hebben voortgebracht. Dat is dan ook meteen het beste wat er over The Wrong Missy te zeggen valt.

Tim Morris heeft een krankzinnige blind date met Missy. Ze veroorzaakt bijna een vechtpartij, ze trekt een mes en verklaart op de eerste date al de liefde aan Tim. Door deze verschrikkelijke ervaring wil Tim een tijd niet meer daten. Totdat hij op een vliegveld een prachtige vrouw ontmoet. Melissa lijkt zijn zielsverwant te zijn. Tim twijfel geen moment om Melissa mee te vragen naar een retraite van zijn bedrijf op Hawaii. Hij wil zijn ex jaloers maken met zijn nieuwe aanwinst en tegelijkertijd een goede indruk maken op de nieuwe baas om promotie te krijgen. Dit loopt allemaal anders wanneer hij de verkeerde Melissa meegevraagd blijkt te hebben. Nu zit hij opgescheept op Hawaii met de psychotische vrouw van die verschrikkelijke blind date.

Met een totaal gebrek aan humor ontpopt deze klucht zich op het eiland. Het script leunt zwaar op de gebruikelijke flauwe seksgrappen en de nodige slapstick. Missy is een flinterdun personage en haar dronken en psychotische avonturen beginnen al snel te vervelen. Na een half uur begint de film meer ergernis dan glimlachen op te roepen. De komische sidekicks Rob Schneider en Nick Swardson proberen erg hard om grappig te zijn, maar zonder humoristische dialogen is dat een bijzonder moeilijke opdracht. Schneider gooit er dus maar weer een gebruikelijk tenenkrommend en overdreven personage uit.

Heeft men überhaupt plezier op de set van deze komedie gehad? David Spade lijkt op bepaalde momenten namelijk helemaal geen interesse te hebben om in deze film te zijn. Alles oogt inspiratieloos aan deze productie. De regie, het script en de acteurs zijn volkomen zielloos. Er is altijd een groot publiek te vinden voor de producties van Happy Madison, maar ook zij moeten toch een keer uitgekeken raken op deze uitgekauwde films? Het productiehuis lijkt steeds minder moeite in hun films te willen stoppen. The Wrong Missy ben je al vergeten tijdens het kijken. Wanneer David Spade belaagd wordt door een haai die op de kots van Missy afkomt, terwijl Rob Schneider grappig loopt te doen met zijn 'afgehakte' vingers, weet je dat het nooit meer goed gaat komen met deze film of Happy Madison Productions.

The Wrong Missy is nu te zien op Netflix.