Recensie

Prometheus (2012)

Een ietwat teleurstellende prequel op Alien die zich te veel aan het origineel vastklampt.

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Kaj van Zoelen om 11:02 in RECENSIES
Prometheus poster
Regie: Ridley Scott | Cast: Noomi Rapace (Elizabeth Shaw), Michael Fassbender (David), Charlize Theron (Meredith Vickers), Idris Elba (Janek), Logan Marshall-Green (Charlie Holloway), e.a. | Speelduur: 126 minuten | Jaar: 2012

In 1979 brak de Britse regisseur Ridley Scott internationaal door met Alien, een van de beste horrorfilms aller tijden. Drie jaar later maakte hij met Blade Runner een tweede iconische sciencefictionfilm. Het niveau van deze twee films heeft hij nooit meer kunnen evenaren. Mede daarom keert hij nu terug naar zijn oorspronkelijke successen met een gepland vervolg op Blade Runner en twee prequels voor Alien, waarvan Prometheus nu het eerste deel is. Het is echter niet de triomftocht geworden waarop velen hoopten en die de hypemachine deed voorkomen. De film is te veel bezig met het verwijzen naar of soms zelfs kopiëren van Alien.

Dat de film daarin zo blijft steken is jammer, want de potentie voor een groots scifispektakel zit er wel in. De beweringen dat het een op zichzelf staande film zou worden zonder directe link met Alien blijken niet waar te zijn. Tegelijk wijkt Prometheus wel af van de inspiratiebron door geen rechttoe rechtane horrorfilm te zijn, met als gevolg dat de rustige spanningsopbouw in de eerste akte plaats maakt voor een te hoog tempo. Er wordt geen echt gevoel van dreiging gecreëerd, waar ook de voorspelbaarheid voor iedereen die bekend is met Alien debet aan is. De film voelt hier en daar toch aan als een kleurplaat die netjes wordt ingevuld.

Dat wil niet zeggen dat er geen spannende scènes in de film zitten. Vooral een scène waarin hoofdpersoon Elizabeth Shaw een indringer bestrijdt, is zeer intens. Scott slaagt er echter niet in om die spanning de hele film vast te houden, waardoor sommige dramatische momenten het gewenste effect missen. Dit heeft ook te maken met de veelal vlakke personages die slechts door het sterke acteren tot leven komen. Noomi Rapace is sterk in de hoofdrol als wetenschapster en Idris Elba charmant als de kapitein van het ruimteschip Prometheus, maar het is Michael Fassbender die de meeste indruk maakt als androïde David met zijn aparte lichaamstaal.

De film is in 3D opgenomen en zo nu en dan wordt daar mooi gebruik van gemaakt om immense landschappen te filmen. Helaas vliegt er wel een enkele keer op goedkope wijze een voorwerp naar de kijker toe. Zo nu en dan ziet de film er echter zeer mooi duister uit, zoals in de openingsscène of later tijdens een woeste storm. Scotts schatplichtigheid aan de originele Alien betekent gelukkig ook dat hij rustig de tijd neemt om alles in beeld te brengen en altijd goed overzicht behoudt. Stilistisch doet hij het beter dan hij in lange tijd gedaan heeft.

Dat betekent echter niet dat hij echt het niveau van toen haalt. Die dagen lijken definitief voorbij. Desalniettemin zitten de grootste problemen in het script dat veel te veel een verbinding zoekt met het veel betere Alien. Is die vergelijking oneerlijk? Misschien, maar de film zoekt die zo vaak op dat het onvermijdelijk is. Daarnaast moet er ook nog eens een vervolg voorbereid worden, wat een enigszins zwak einde oplevert met een wat flauw staartje. De film blijft te veel bezig met imiteren en verwijzen om echt op zichzelf te kunnen slagen.

De vragen die Alien opriep over wat er vóór de gebeurtenissen in die film gebeurd was, worden grotendeels beantwoord, maar het mysterie van toen was stukken boeiender dan de uiteindelijk geboden antwoorden. Was Prometheus minder bezig geweest met zichzelf vastklampen aan Scotts eerste succes, dan was het misschien een sterkere film geweest. Ook een betere structuur en opbouw waren zeer welkom geweest. Het blijft nu een wat halfbakken, gehaaste film met een aantal zeer goede scènes, een sterke eerste akte en een paar puike acteerprestaties, maar als geheel stelt hij teleur.

135 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

B@chelor

Avatar

Hmmm. Iemand hier op FT zei 't al. De meningen zijn uiteenlopend; van super tot matig. Ik ga 'm sowieso kijken, moet 'm zien.

horizon

Avatar

Een zesje dus.
De metro krant gaf een vier.

De tendens is tegenvallend. IMDB/metacritic is niks wordt niks. Moviemeter ook middelmatig.

:/

Ik heb zo'n gevoel dat ik m'n bioscoop bonnen kan gaan bewaren.

Jonathancrane

Avatar

Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.

Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien.

Remco

Avatar

Hmm jammer misschien is Ridley Scott het gewoon kwijt. De trailer vond ik geweldig maar doet (zoals wel vaker) blijkbaar een betere film vermoeden. Maar ga hem wel checken om zelf goed te kunnen oordelen uiteraard.

Frietgezicht

Avatar

Ik kan nergens een recensie vinden met meer dan 3,5 ster,toch jammer want hoewel ik niet zoals sommigen al rekening ermee hield dat dit een echte klassieker was van 5 sterren had ik wel minstens 4 sterren verwacht overal.
Vanavond ga ik zelf wel ff kijken,zonder hoge verwachtingen.

horizon

Avatar

Jonathancrane "Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.

Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien."


Je bent één vd weinigen die dit vind.

Luthron

Avatar

Oei, dat valt tegen. Dit weekend toch maar eens proberen, wil toch wel de performance van Fassbender zien.

Jonathancrane

Avatar

horizon "Je bent één vd weinigen die dit vind."


Ja, net als bij Blade Runner, en kijk wat er met die film gebeurde >:)

Luthron

Avatar

[quote=Jonathancrane]Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.

Wat is er mis met deze recensie?

Jonathancrane

Avatar

Luthron "[quote=Jonathancrane]Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.

Wat is er mis met deze recensie?"


Heel veel zelfs, want deze Kaj loopt te veel aan het origineel vast te grijpen zonder te realiseren dat Ridley Scott nooit de bedoeling had om een exacte kopie van de film te maken.

Als hij dat eens losliet, dan zou ik wel eens een recensie erover willen zien.

Timothy

Avatar

Frietgezicht "Ik kan nergens een recensie vinden met meer dan 3,5 ster"


Nu.nl geeft hem wel 4 sterren.

Frietgezicht

Avatar

Jonathancrane "Heel veel zelfs, want deze Kaj loopt te veel aan het origineel vast te grijpen zonder te realiseren dat Ridley Scott nooit de bedoeling had om een exacte kopie van de film te maken.

Als hij dat eens losliet, dan zou ik wel eens een recensie erover willen zien."


Ja ach,vind het op zich wel prima recensie,er is duidelijkheid over spanning,de karakters,de 3D en nog wat dingen maar irriteerde me ook wel beetje want had het gevoel dat ik 30 keer gelezen heb dat er een link met Alien is.

Maarre waar is jouw recensie,over trailers wel een recensie schrijven maar over een film niet? :P

Frietgezicht

Avatar

Timothy "Nu.nl geeft hem wel 4 sterren."


Ok,wie heeft de Spits gelezen? haha

Angelater

Avatar

Gelukkig zijn recensies maar enkel meningen ;)
Stel ze uiteraard op prijs, en het is leuk om te lezen wat FT ervan vind, maar het weerhoud me er niet van er zometeen heen te gaan ;)
Het belangrijkste, voor mijzelf vind ik, is dat ik er open-minded heengaat.

marco_v

Avatar

Volkskrant ook 4 sterren.

movieDriver

Avatar

Dis dus een grote tegenvaller

ik ga em zaterdag wl kijken

maar toch :(

Jim

Avatar

Jonathancrane "Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.

Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien."

Kun je dat wellicht ook beargumenteren? ;-) Ik ga de film vanavond zien, ben benieuwd maar heb er mijn twijfels over

McGraig

Avatar

Dit viel te verwachten. Heel veel bombarie over een film van iemand die veel meer redelijke dan echt goede films gemaakt heeft. De echte klassiekers zijn bijna 30 jaar oud. Alleen gladiator was nog een sterke film sindsdien maar niet vernieuwend. De promotie lijkt weer een stuk beter dan de film zelf

Aston

Avatar

Ik ben benieuwd naar de reactie van Seandeniro maar die zal zich wel niet laten zien. >:)

Zo zien we maar weer, je weet nooit van te voren of iets echt geweldig wordt of niet. Dit zal ongetwijfeld ene prima zijn, ik ga er ook zeker heen maar geen klassieker dus.

Darthmar

Avatar

Ik krijg gelijk met mijn oorsprong van de xenomorf helaas

B@chelor

Avatar

Aston "Ik ben benieuwd naar de reactie van Seandeniro maar die zal zich wel niet laten zien. >:)"


Hij moet 'm nog zien. Zijn mammie heeft de kaartjes voor volgende week pas gekocht; haha. Arme jongen.

johanmeesters

Avatar

Ridley Scott stelt dus weer een beetje teleur. Nu heb ik ook niks met zijn films, Gladiator is niks voor mij, Robin Hood was een grote teleurstelling en nu dit.

Ik heb liever de films van zijn broer Tony Scott, Crimson Tide en Man on Fire bijvoorbeeld, die vind ik dan weer geweldig.

Hogader

Avatar

Ik ga hem iig volgende week vrijdag in de IMAX bekijken.

Verder vind ik het jammer dat (niet alleen bij deze recensie) de recensie teveel leunt op het feit dat de film in het Alien universum hoort. Een film moet op zichzelf goed zijn en daar naar beoordeeld worden ipv vergeleken te worden met andere delen in een 'serie'

BTW heb ik de Alien films nooit gezien en ook deze film zo min mogelijk gevolgd. Kan ik er tenminste open minded heen.

benjamin

Avatar

Aston "Ik ben benieuwd naar de reactie van Seandeniro maar die zal zich wel niet laten zien. >:)"


Haha, ik herinner me plots deze uitspraak van SeanDeNiro - kun je hier trouwens terugvinden:

SeanDeNiro "Als dit geen 5 sterren film wordt dan heb ik er totaal geen kijk op. "


Maar even serieus. De recensies mogen dan wel niet zo geweldig zijn als voorspeld was: geen klassieker en niet de film van het jaar (niet eens dé release van de week als je bedenkt dat Moonrise Kingdom veel beter ontvangen wordt) - het neemt niet weg dat er veel slechtere films (en zeker veel slechtere blockbusters) zijn. Gewoon een aardige mix tussen sci-fi en horror is iets wat we niet alle weken kunnen zien, dus ik denk zeker niet dat we deze direct helemaal moeten afschrijven.

Remco "Hmm jammer misschien is Ridley Scott het gewoon kwijt."


Visueel zou alles nochtans toch nog dik in orde zijn en ook de acteerprestaties zitten goed, wat toch ook voor een deel z'n verantwoordelijkheid is. Nee, denk niet dat Scott het kwijt is, maar dat het script gewoon de boosdoener is.

Jonathancrane

Avatar

Frietgezicht "Ja ach,vind het op zich wel prima recensie,er is duidelijkheid over spanning,de karakters,de 3D en nog wat dingen maar irriteerde me ook wel beetje want had het gevoel dat ik 30 keer gelezen heb dat er een link met Alien is.

Maarre waar is jouw recensie,over trailers wel een recensie schrijven maar over een film niet? :P"


Ik doe trailers, geen films.

movieboy

Avatar

Mischien hadden we gewoon te hoge verwachtingen van ridly.. wel spijtig dat ie niet Zo goed zal zijn zoals de meeste mensen dat zeggen.

maar toch ga ik hem zien.

UndercoverPanda

Avatar

Hmmm, toch jammer, dit is niet de enige recensie die een beetje terughoudend is. Ook van Empire krijgt ie maar 3 sterren:

Buffeted by a lack of suspense, threadbare characters, and a very poor script, the stunning visuals, gloopy madness, and sterling Fassbenderiness can’t prevent Prometheus feeling like Alien’s poor relation.


Misschien hebben we onze verwachtingen toch wel net ietsje te hoog gelegd. Ach, het lijkt me desalniettemin nog steeds een topfilm om lekker in de bios te gaan bekijken. Ga er volgende week heen, ben benieuwd. M'n verwachtingen zijn nu wel een beetje bijgesteld, dus misschien word ik toch nog verrast. :9

Luthron

Avatar

Jonathancrane "Ik doe trailers, geen films."


Doe eens een poging! :)

Jonathancrane

Avatar

Luthron "Doe eens een poging! :)"


Oh ik doe recensies, alleen op me horror blog.

dakai-world

Avatar

Gisteravond mocht ik zo gelukkig zijn om de films als een van de eerste te aanschouwen. Althans daar ging ik vanuit.

Wat ben ik toch teleurgesteld de bioscoop uitgelopen, als een doorsnee buitenaardse actiehorror was het een popcornvermaak, maar van een regisseur van de hoogste klasse verwacht je meer. Een veelbelovende trailer die de algemene vraag op deed waaien, wie heeft ons gemaakt en waarom. Filosofische gezien is dat het ultieme vraag die geen enkel zo maar zou kunnen beantwoorden. Ik maakte daarom ook me borst nat om te weten hoe meneer Scott, na jarenlange afwezigheid in de Sifi hoekje, zijn antwoord hierop zou geven.

De film laat je met meer vragen achter dan dat het beantwoord en de trailer brengt je op een geheel verkeerde spoor vandaar dat haast iedereen teleurgesteld is. De trailer belooft je teveel en de film brengt je te weinig. Een gemiste kans is het zeker. Maar buiten mij teleurgestelde vertrek vanuit de zaal heb ik ook met een paar grote opluchtingen de zaal mee mogen nemen.
De acteerprestatie, die waren alom van de hoogste plank, Micheal Fassbender, hij speelt een gevoelloze androïde zonder dat het op je zenuwen gaat werken zoals zielloze superieure in andere films soms wel willen doen.
Charlize Theron speelt ook een geloofwaardige Miss Vickers en dankzij haar komen sommige plottwists ook gelukt uit de grote bakoven die zich momenteel heeft genesteld in Hollywood.

Ik zou zeggen de film verdient 3 op de 5. Een voldoende, leuk popcorn vermaak, maar het heeft verhaaltechnische niets in zich waardoor het zich daadwerkelijk onderscheidt. Een gemiste kans is het zeker.

Gigan72

Avatar

Een recensie zegt me niet veel het belangrijkste is wat ik er van vindt.
En toen in 1979 Alien uit kwam werdt die ook de grond in geboord en kijk wat er is van gekomen.

horizon

Avatar

Jonathancrane "Oh ik doe recensies, alleen op me horror blog."

Aangezien Alien en ook Prometheus nu wat horror effecten hebben lijkt het me goed om Prometheus op jouw blog (link?) te reviewen. :)

Ed Crane

Avatar

Total Film geeft ook 4/5 en op RT is ie 82% fresh vooralsnog. Je hebt films die over de gehele linie gemiddeld ontvangen worden en films die de recensenten meer verdeelt. Hopelijk valt het voor mij positief uit. En met de recensie van Kaj is niks mis, je eigen teleurstelling op hem projecteren slaat natuurlijk nergens op. Maar ik hoop wel dat hij het 'verkeerd ziet' natuurlijk :)

Ed Crane

Avatar

Hogader "Verder vind ik het jammer dat (niet alleen bij deze recensie) de recensie teveel leunt op het feit dat de film in het Alien universum hoort. Een film moet op zichzelf goed zijn en daar naar beoordeeld worden ipv vergeleken te worden met andere delen in een 'serie'."


Scott maakt veel verwijzingen naar Alien zo zegt de recensie. Veel scenes zijn variaties op scenes uit Alien. Dan kun je Prometheus los van Alien gaan zien, dan nog zou Scott met zijn verwijzingen en variaties te veel kunnen leunen op Alien, dat wordt hier bedoeld. En Hogader, hoe kun jij daar nou een mening over hebben als je de Alienfilms nooit hebt gezien?

Ik ben benieuwd hoe ik dat zelf ga ervaren. Ik zie Prometheus wel als Alienfilm, en bij een Alienfilm horen nou eenmaal bepaalde scenes/ conventies waarvan je juist wil dat ze terugkeren, anders ben je ook niet blij. Maar in dit geval brengt dat zo te horen zeker gevaar met zich mee als het té veel op Alien zou lijken maar de corresponderende scenes uit Alien gewoon beter zijn. We zullen zien.

Hogader

Avatar

Ed Crane "Scott maakt veel verwijzingen naar Alien zo zegt de recensie. Veel scenes zijn variaties op scenes uit Alien. Dan kun je Prometheus los van Alien gaan zien, dan nog zou Scott met zijn verwijzingen en variaties te veel kunnen leunen op Alien, dat wordt hier bedoeld. En Hogader, hoe kun jij daar nou een mening over hebben als je de Alienfilms nooit hebt gezien?"


Ik heb het meer over de algemene zaak. Ik zie heel vaak recensie waar verwijzingen naar andere films, volgens de recensent de film maken of kraken. In mijn ogen hoort een film op zichzelf goed te zijn. Dat de recensie er 1 keer naar verwijst is prima, maar als recensie de hele tijd over andere films gaan, dan is het voor mij persoonlijk al niet interressant.

JohnC

Avatar

Hij kan ook niet veel slechter zijn dan alle andere sci-fi's die de afgelopen tijd zijn uitgekomen.

Ereptile

Avatar

Lijkt me toch wel een leuke film. Misschien toch maar eens bekijken. Als fan van de Alien filmserie lijkt het me dat deze film niet ZO tegenvalt. :) En wie weet groeit deze film wel uit tot een classic! Big things have small beginnings :D

Aston

Avatar

Ereptile "Big things have small beginnings :D"

Hee, pas op. Deze site is wel rated G for general audiences. ;)

Megahoofd

Avatar

Kom net terug van de film...

Korte inleiding:

Ik als 8 jarig ventje die voor het eerst alien keek vergeet nooit meer de scene met de chestburster. Ik heb toen de hugdfacers en de queen en alle andere poppetjes gekocht waarbij mijn mede leeftijdgenoten aan de gi joe zaten. De sequels erna Aliens 2 met Newt blijft mijn all time favo film. Alien 3 en 4 vielen wat tegen maar desondanks zat de sfeer er goed in. Ik heb Prometheus enorm in de gaten gehouden en mijn verwachtingen waren dus ook echt enorm.

Ik kan zeggen dat ik met een goed gevoel en een enorme glimlach de bioscoop verliet.

De recentie van deze film wat hierboven is gegeven ben ik na de inleiding wezen stoppen met lezen. Het is uiteraad een mening maar er komt niet echt iets uit waarvan ik zeg ja zo dat klopt.

De prequel moet je als een soort inleiding zien waarbij de vragen zoals Wie is de Space jockey en wat komen ze doen worden beantwoord. Tevens worden er antwoorden gegeven op vragen wat er in alien 1 gebeurde.

Deze film is een orgasme voor de Liefhebber van de Alien universum die van die grauwe sfeer houd en onheilspellend gevoel. Als ik objectief er naar kijk voegt 3d echt iets toe. Het beeld was zo helder zo schoon zo mooi en diep dat je werkelijk de sfeer kon proeven.



In de film zaten heel veel verwijzingen naar de alien film. Dit is voor mij een enorme prikkeling waarbij je zo nu en dan op de achtergrond iets zag waarbij je dacht OOoohh dat was in die deel ook gebeurt. Zoals bijvoorbeeld het hoofd, net als bij bishop. Space jockey, maya's sterren, cryochambers.de virus en natuurlijk het zuur. Het einde vond ik werkelijk geweldig...Misschien vinden de andere het een beetjje fake dat een alien wordt geboren. Maar je moet niet vergeten dat dit er juist overgaat. oh en wist je dat
de namen van de android in alfabetische volgorde gaat van in alien 1 : Ash, Alien 2 Bishop Alien 4 Call Deze prequel David geheheh


Anyway, ik ga er vrijdag weer naartoe nadat ik alien 1 heb gezien..

Decepticon

Avatar

B@chelor "Hmmm. Iemand hier op FT zei 't al. De meningen zijn uiteenlopend; van super tot matig. Ik ga 'm sowieso kijken, moet 'm zien."
Ja ik ook! Dit is gewoon een iets wat je in de bioscoop moet zien, ook vanwege Fassbender en Theron. Ook al maakt het de gigantische hype niet waar. En daar ligt het probleem ook, mensen verwachten veel en veel en veel teveel van films tegenwoordig.

Hij wordt toch overwegend positief ontvangen en hier toch 3 sterren.
Maakt mij verder ook geen hol uit, ik wil hem gewoon zien, eerder kun je zelf niet oordelen. Filmliefhebbers die zich door deze recensie laten afschrikken, met hun argumenten als "dus een tegenvaller", zijn zichzelf te dom af imo, als ze hem niet gaan kijken in de bios.

Frietgezicht

Avatar

B@chelor "Hij moet 'm nog zien. Zijn mammie heeft de kaartjes voor volgende week pas gekocht; haha. Arme jongen."


Denk dat z'n moeder nog het meest teleurgesteld zal zijn,die moet al weken tijdens het eten en hem toestoppen in bed aanhoren wat een fantasische ze film ze mee moet kijken en dokken. :P

Boldo11

Avatar

Helaas heeft Kaj van Zoelen gelijk in zijn recensie. De eerste helft van de film is steengoed maar dan krijgt het verhaal opeens haast.
Het donkere, trage, enge van Alien zit er niet in.
Ook al wil je een opzichzelfstaande film maken, dat lukt niet als je toch uiteindelijk wilt/gaat verklaren wie de Aliens zijn en waar ze vandaan komen. Scott had gewoon duidelijk moeten zeggen; 'dit is het begin van de Alien reeks'. (Voor zover hij dit niet gedaan heeft)

Alleen moet je dat dan wel gedoseerd en met een goede timing uitwerken. En dan hoef je niet heel veel elementen er aan toe te voegen om de film zogenaamd beter te maken.

Dat valt me de laatste tijd sowieso op. Regisseurs en scriptschrijvers durven geen keuze te maken, althans zo lijkt het. Films zitten vaak vol met elementen die niet goed of te haastig worden uitgewerkt zodat het een rommeltje wordt. Less is more

McGraig

Avatar

Ik begrijp zowiezo niet waarom mensen op basis van een trailer er van uit gaan dat het een vijfsterren klassieker wordt. Er kunnen altijd plotgaten in zitten of de studio laat er in knippen. Ridley Scott heeft wel vaker aanpassingen moeten doen die een film geen goed deden. Het kan zomaar dat het hier ook gebeurd is. Een speelduur van 2 uur bij zo'n groot project is niet lang en Ridley Scott maakt vaak wel langere films.

sephiroth1986

Avatar

Ach weet je! Ik ga de film lekker open minded, zonder al te veel verwachting kijken.
Mensen die zich LATEN hypen hebben zichzelf er vaak alleen maar mee.

Een goed voorbeeld waarin ik nu zie gebeuren wat hypen met een film doet is Intouchables. Voordat de film überhaupt uitkwam had nog niemand van de film gehoord. Mensen gingen de Franse film met een lichte twijfel bekijken en werden positief verrast (niemand had hen van tevoren dus gehyped). Vervolgens gaat door mond op mond reclame de film heel goed draaien in de bioscoop waardoor meer mensen enthousiast raken.

Nu zijn er ZOVEEL mensen enthousiast geworden over de film dat dit heel veel uitgesproken wordt. De mensen die de film nu hebben gezien (die dus heel veel positieve verhalen hebben gehoord) vonden de film Intouchables tegenvallen omdat ze er meer van hadden verwacht.

Een ander voorbeeld is The Usual Suspects. Ik verklap niet wat er gebeurd, maar puur door te zeggen dat er een verrassend einde of een coole plotwending aan het einde zit, gaat de kijker die de film nog nooit gezien heeft met een hele andere bril de film kijken, dan degene die OPEN MINDED naar de film gaat zonder te veel info vooraf.

Het zijn deze mensen die vervolgens zeggen dat de film slecht is, omdat ze bijvoorbeeld het 'verrassende' einde al van ver aan zagen komen. JA TUURLIJK, als je weet dat er een verrassend einde in de film zit!

Remco

Avatar

Decepticon " mensen verwachten veel en veel en veel teveel van films tegenwoordig."


Inderdaad, het is gewoon moeilijk tegenwoordig nog origineel te zijn omdat alles wel zo'n beetje gedaan is. Iemand van 16 zal de 1e Alien film nu langzaam vinden en het idee hebben het hele concept van de film al zo vaak gezien te hebben. Terwijl Alien er zo'n beetje de grondlegger was van het betreffende genre.
Ik verwacht geen betere film dan Alien of Aliens en wil Prometheus daar ook niet mee gaan vergelijken. Ga hem morgen zien dus ben benieuwd. Denk dat mensen van The Dark Knight Rises ook veel te hoge verwachtingen hebben. Als er daar ook maar 1 ding niet strookt met hun eigen verwachting zullen ze gelijk minder positief zijn.

McGraig

Avatar

Hieronder de filmografie van Ridley Scott. Als je er over kijkt valt ook op hoe wisseld van kwaliteit zijn films zijn. Ik wist niet eens dat hij het verschrikkelijke GI Jane en Black Hawk Down gemaakt heeft. Zal wel in de familie zitten. Overigens.....als Prometheus flopt komt er geen deel 2 en kunnen ze het gat tussen Alien en Prometheus niet dicht slaan. Als ik bovenstaande quote lees is er inderdaad dus een overduidelijke link met Alien.

Filmografie
Boy and Bicycle (1965)
The Duellists (1977)
Alien (1979)
Blade Runner (1982)
Legend (1985)
Someone to Watch Over Me (1987)
Black Rain (1989)
Thelma & Louise (1991)
1492: Conquest of Paradise (1992)
White Squall (1995)
G.I. Jane (1997)
Gladiator (2000)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2002)
Matchstick Men (2003)
Kingdom of Heaven (2006)
All the Invisible Children (2006) deel 5 'Jonathan' (samen met dochter Jordan Scott)
A Good Year (2006)
American Gangster (2007)
Body of Lies (2008)
Child 44 (2010)
Robin Hood (2010)

Boldo11

Avatar

Excuus ik dacht dat het geen spoiler was omdat het daadwerkelijk voor komt in de eerste twee alienfilms.
Ik zal hem weghalen.

McGraig "[quote=Boldo11]

"De scriptschrijvers hebben namelijk wel een knappe prestatie geleverd in het verklaren waarom dat Alienspaceship uit de eerste en tweede Alienfilm de cocons met de facehuggers in zich draagt".


Bedankt voor de spoiler. Hieronder de filmografie. Als je er over kijkt valt ook op hoe wisseld van kwaliteit zijn films zijn. Ik wist niet eens dat hij het verschrikkelijke GI Jane en Black Hawk Down gemaakt heeft. Zal wel in de familie zitten.

Filmografie
Boy and Bicycle (1965)
The Duellists (1977)
Alien (1979)
Blade Runner (1982)
Legend (1985)
Someone to Watch Over Me (1987)
Black Rain (1989)
Thelma & Louise (1991)
1492: Conquest of Paradise (1992)
White Squall (1995)
G.I. Jane (1997)
Gladiator (2000)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2002)
Matchstick Men (2003)
Kingdom of Heaven (2006)
All the Invisible Children (2006) deel 5 'Jonathan' (samen met dochter Jordan Scott)
A Good Year (2006)
American Gangster (2007)
Body of Lies (2008)
Child 44 (2010)
Robin Hood (2010)"

DannyEsth

Avatar

Natuurlijk kan je nooit op basis van een trailer een film beoordelen dat zie je nu wel weer. De film was ontzettend gehyped en iedereen dacht meteen dat het de beste film van het jaar zou worden. Er werden dusdanige onrealistische hoge verwachtingen gestelt. Een klassieker is het niet geworden wel een goede en spannende sfi verhaal die je als filmliefhebber echt een keer in de bios moet zien.

Ik vond de film wel super sterk openen, daarna zwakte hij af en zat er niet een directe lijn in het verhaal. De acteer prestaties vond ik dan wel goed van onder andere fassbender. De spanning vond ik er ook wel goed in zitten en heb zeker op zijn tijd genoten van de mooie scenes. Helaas zitten er wat gebreken in het script maar dat heb je natuurlijk bij de meeste films wel.

Jammer dat iedereen meteen denkt dat het een topfilm moest worden, dat is niet gelukt maar toch is het een hele vermakelijke film die boven de meeste alien sfi verhalen eindigt, dus wat dat betreft toch aardig goed. De filmratings van een zes vind ik ook weer wat overdreven negatief. Ik geef het een 7 / 7,5 misschien een 8 in een goede bui.

SunChaser

Avatar

McGraig " .

Filmografie
Child 44 (2010)
)"


Child 44 is niet gemaakt, geen idee waarom ie er tussenstaat. Hoop wel dat ie ooit wordt gemaakt, liefst door Nolan

rick512

Avatar

Helaas. Geen vier sterren-film. Ik heb vanmorgen meerderev recensies gelezen en het kwam niet verder dan 3 sterren. Ik ga hem toch bekijken. kijken, want ik ben er toch nieuwschierig naar

B@chelor

Avatar

Frietgezicht "Denk dat z'n moeder nog het meest teleurgesteld zal zijn,die moet al weken tijdens het eten en hem toestoppen in bed aanhoren wat een fantasische ze film ze mee moet kijken en dokken. :P"


haha lol

Bintzak

Avatar

McGraig "Hieronder de filmografie van Ridley Scott. Als je er over kijkt valt ook op hoe wisseld van kwaliteit zijn films zijn. Ik wist niet eens dat hij het verschrikkelijke GI Jane en Black Hawk Down gemaakt heeft. Zal wel in de familie zitten. Overigens.....als Prometheus flopt komt er geen deel 2 en kunnen ze het gat tussen Alien en Prometheus niet dicht slaan. Als ik bovenstaande quote lees is er inderdaad dus een overduidelijke link met Alien.

Filmografie
Boy and Bicycle (1965)
The Duellists (1977)
Alien (1979)
Blade Runner (1982)
Legend (1985)
Someone to Watch Over Me (1987)
Black Rain (1989)
Thelma & Louise (1991)
1492: Conquest of Paradise (1992)
White Squall (1995)
G.I. Jane (1997)
Gladiator (2000)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2002)
Matchstick Men (2003)
Kingdom of Heaven (2006)
All the Invisible Children (2006) deel 5 'Jonathan' (samen met dochter Jordan Scott)
A Good Year (2006)
American Gangster (2007)
Body of Lies (2008)
Child 44 (2010)
Robin Hood (2010)"


Ja DUH!!! De spacejockey heeft sowieso met alien te maken niet gek dat het verhaal uiteindelijk naar alien toe gaat je kon het in de trailers al zien een soort vazen die op de eieren uit alien lijken en chest busters.
Ga jij nou maar 2001 kijken.

Decepticon

Avatar

Remco "Denk dat mensen van The Dark Knight Rises ook veel te hoge verwachtingen hebben. Als er daar ook maar 1 ding niet strookt met hun eigen verwachting zullen ze gelijk minder positief zijn."
Ja, dat denk ik ook.

SunChaser

Avatar

Bintzak " Ga jij nou maar 2001 kijken."

De meest overrated kutfilm aller tijden

Saai, saai en nog een saai en een dom eind

Steve-O

Avatar

Hm... Als ik heel eerlijk ben dan had ik tenminste wel recensies van 4 sterren verwacht, eigenlijk 5. De teaser was zo fantastisch en ik keek er erg naar uit. Ik heb 'm nog niet gezien, dat komt nog maar de beoordelingen zijn niet zo hoopgevend als ik gehoopt had.

Ik denk dat het vooral komt omdat dit weer een terugkeer is naar een klassieker dat betekent natuurlijk niet dat dit ook een instant-classic wordt. Ik denk dat wel wat mensen nu ietwat teleurgesteld zijn..

Ik ga 'm in ieder geval ergens deze maand in IMAX bekijken en ik heb er nog steeds zin in :)

Over THE DARK KNIGHT RISES als die minder goede beoordelingen krijgt dan z'n voorgangers dan gaat dat veel mensen diep raken. Maar dat is niet zo'n geval als dit. TDKR is de laatste in z'n trilogie en Nolan heeft er zelf veel vertrouwen in, ze zijn behoorlijk teasend wat betreft trailers enzo, ik zie dat echt niet misgaan.

Steve-O

Avatar

SunChaser "De meest overrated kutfilm aller tijden

Saai, saai en nog een saai en een dom eind"


Gelukkig is dat alleen maar jouw nietige mening :)

nilserr

Avatar

Steve-O "Gelukkig is dat alleen maar jouw nietige mening :)"

En gelukkig leven we in een democratisch land, waarin iedereen zijn eigen mening mag hebben of je het er nou mee eens bent of niet.

Zeer matige film was het trouwens. Het script was rommelig en daarom werd het nooit echt spannend. Over de visuele kwaliteit kan ik weinig zeggen aangezien ik een bootleg heb gekeken.

Boldo11

Avatar

Ik begrijp sowieso niet dat regisseurs gebruik willen maken van een bestaande reeks films en dan vervolgens gaan zeggen dat de nieuwe film opzichzelfstaand is. Dat is volgens mij alleen met Batman gelukt.
Je moet er toch altijd rekening mee houden dat veel bezoekers, zoals in dit geval, toch naar connecties met Alien gaan zoeken. Bij prometheus wordt die connectie ook voortdurend gemaakt.

Angelater

Avatar

Kan me eigenlijk wel in de recensie plaatsen :E

De film eindigd heel sterk en apart, maar daalt (naar mijn mening, en vreemd genoeg) wanneer de aktie van kracht komt. De film leek te veel te leunen op infecties en transformaties en dat vond ik wel een beetje jammer. Ook wordt er weer erg simpel dingen voorgelegd: 'Eh, tja, wij hebben jullie inderdaad gemaakt. Maar wij hebben daarvan afgezien; nu maar iedereen afmaken met mini-facehugger reptielen O+

Naja: 6,5 (3.25*) voorlopig (7 op de filmpagina)

ghossler

Avatar

Moet de film nog zien, maar erg verbaasd dat op heel veel plekken de film mager scoort. Terwijl bijna iedereen overtuigd was dat deze film EPIC zou worden. Maar in de recensie staat dat de dagen om het niveau te halen van ALIEN en BLADERUNNER definitief voorbij zijn, ben ik niet helemaal mee eens. Het is namelijk gewoon zo dat door die films de lat hoog is gelegd en mensen hebben een bepaalde verwachting die tegenwoordig steeds moeilijker wordt om tegemoet te komen.

Want bijvoorbeeld met batman deel 3, het zou mij niets verbazen dat die film gedeeltelijk gaat tegen vallen, omdat deel 2 gewoon zo goed was/is. Maar het feit dat deel 2 zo goed is neemt niet weg dat deel 3 alsnog goed is. En tuurlijk snap ik als mensen zeggen: ja maar als prometheus als film zijnde (zonder vergelijking) echt goed zou zijn.. zou dat naar voren gekomen zijn met of zonder de vergelijking naar ALIEN of wat dan ook. Dat klopt ook wel dus vandaar dat ik zei: ik ben het niet helemaal mee eens :) dus ik zie wat er hier wordt gezegd in de recensie... maar je moet dit (wat ik hierboven heb gezegd) ook niet vergeten in je vergelijking.

Uiteraard kijk ik FREAKING MUCH uit naar de dark knight rises btw ^^ hoop echt datie beter wordt dan deel 2 ^^ wat erg moeilijk zal zijn om te doen. But in Nolan we/ i trust! :D

benjamin

Avatar

Steve-O "Over THE DARK KNIGHT RISES als die minder goede beoordelingen krijgt dan z'n voorgangers dan gaat dat veel mensen diep raken. Maar dat is niet zo'n geval als dit. TDKR is de laatste in z'n trilogie en Nolan heeft er zelf veel vertrouwen in, ze zijn behoorlijk teasend wat betreft trailers enzo, ik zie dat echt niet misgaan."


Verwachtingen zijn daar ook wel zéér hoog, maar het grootste verschil is dat Nolan zelf voor het script ook zorgt. En ik heb toch meer vertrouwen in mensen die TDK geschreven hebben dan in iemand die voor Prometheus volgens IMDB alleen maar The Darkest Hour had geschreven.

Jonathancrane

Avatar

horizon "Aangezien Alien en ook Prometheus nu wat horror effecten hebben lijkt het me goed om Prometheus op jouw blog (link?) te reviewen. :)"


Ja, denk dat ik dat pas over 3 weken kan doen. Heb deze week The Pact staan als recensie, en die 2 weken daarop Chernobyl Diaries en Piranha 3DD. En daar kijkt iedereen na uit, dus Prometheus moet even wachten xD

Ed Crane

Avatar

Een veelgelezen klacht over Prometheus is de structuur/ pacing en onderontwikkeling van bijpersonages. Uit uitgelekte info over een bepaalde eerste BluRay release blijkt dat er zo'n 20 minuten aan deleted scenes zijn, al verschijnen die op die (eerste) BluRay release naar verluid bij de extra's op de disc, niet opgenomen in de film. Dat zal geen actie zijn, maar materiaal dat allicht deze minpunten zou kunnen oplossen. Het is goed mogelijk dat onder druk van de studio geprobeerd is de film toegankelijker te maken door'm sneller te maken en in een betere ontwikkeling te snijden. Aangezien van alle Alienfilms incl. de noncanon bastaardkinderen AVP en AVPR langere/ alternatieve cuts zijn uitgekomen, zal dat dan ook met Prometheus uiteindelijk het geval zijn mag worden verwacht.

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat je veel dingen ook in elkaar kunt puzzelen als je een voldoende hardcore fan bent, dus of de film alle kanten opspringt en geen lijn heeft in de tweede helft valt voor mij nog te bezien.

SeanDeNiro

Avatar

Jammer dat een film met zulke geweldige trailers zo teleur kan stellen. Een mager zesje dus. Hopelijk wordt deel II beter.

SeanDeNiro

Avatar

Jonathancrane "Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.
Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte sciencefiction film die ik in tijden hebt gezien."

Er is dus hoop. Ik vind een zes wel erg plausibel. Ben benieuwd welk cijfer ik volgende week ga geven als ik hem eindelijk zie.

Frietgezicht

Avatar

SeanDeNiro "Jammer dat een film met zulke geweldige trailers zo teleur kan stellen. Een mager zesje dus. Hopelijk wordt deel II beter."


Ja deel 2 zal alle films dat jaar doen verbleken :P

SunChaser

Avatar

SeanDeNiro "Jammer dat een film met zulke geweldige trailers zo teleur kan stellen. Een mager zesje dus. Hopelijk wordt deel II beter."


Als James Cameron het doet, Aliens was ook beter dan Alien

plok

Avatar

Ik heb de film afgelopen Dinsdag 2x mogen zien, Ik vond hem persoonlijk erg goed (ben ook een groot fan van Alien 1979)
De link tussen bijde film valt best mee Ja het speelt zich af op LV-223 en je ziet de Space Jockey, en op het eind word het duidelijk waar de alien vandaan komt, maar daar houd het ook bij op. Verder kun je het zien als een opzichzelfstaande Sci-Fi film, die kwa verhaal en Acteerprestaties heel goed is.

filmgast

Avatar

SunChaser "De meest overrated kutfilm aller tijden

Saai, saai en nog een saai en een dom eind"


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben 2001 vol enthousiasme gaan kijken. Man man man, het is dat ik films niet halverwege uit zet maar wat was dat een ruk film zeg.

Banned

Avatar

Jonathancrane "Gefeliciteerd Filmtotaal, jullie hebben de ''K*t Recensie van het jaar'' gewonnen.

Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien."



Helemaal mee eens. Voor wie het niet eens is met de recensie ga mijn review van de film lezen!!!
En zèg mensen laat je verwachtingen nu niet zakken door wat lompe recensies... Dit is hollywood op z'n best!

r8gingbull

Avatar

Had het niet verwacht maar hopen op blade runner ...die werd ook later gewaardeerd.

Ed Crane

Avatar

Banned "Helemaal mee eens. Voor wie het niet eens is met de recensie ga mijn review van de film lezen!!!
En zèg mensen laat je verwachtingen nu niet zakken door wat lompe recensies... Dit is hollywood op z'n best!"


Enwaar kunnen we die review van je lezen?

Steve-O

Avatar

nilserr "En gelukkig leven we in een democratisch land, waarin iedereen zijn eigen mening mag hebben of je het er nou mee eens bent of niet."


Gelukkig wel ja.

Steve-O

Avatar

benjamin "Verwachtingen zijn daar ook wel zéér hoog, maar het grootste verschil is dat Nolan zelf voor het script ook zorgt. En ik heb toch meer vertrouwen in mensen die TDK geschreven hebben dan in iemand die voor Prometheus volgens IMDB alleen maar The Darkest Hour had geschreven."

Haha klopt :+ Ik kan echt niet wachten op TDKR!!!

Chris23

Avatar

Ik vond `m best vet.

Ik vond het alleen vreemd dat ze in Prometheus hologram monitors/interfaces hebben , terwijl ze in Alien (die zich later afspeelt) ouwerwetse schermpjes en keyboards hebben.
Zal misschien komen omdat het in Alien een "cheapo" vrachtschip is en in Protheus een schip gefinancierd door een miljardair. (Aliens speelt zich nog veel later af en daar hebben ze ook cheap ass monitoren. (maar dat is geen Scott-film?))

ik vond het ook vreemd dat die captain een wippie ging legge terwijl 2 van zijn mensen opgesloten zaten met een onbekende lifeform op 1 klik afstand van ze af. Dit was dus de eerste keer dat ze buitenaards leven ontdekt hebbem .Ze weten niet of die lifeform hostile is of whatever (rood balletje in holoscherm) , en dan gaatie ipv dat holoding in de gaten houden om eventueel die 2 gasten te kunnen waarschuwen een wippie doen? vaag. (ik zou dat ook doen hoor daar nie van)

Zelf had ik gehoopt dat ze zouden ontdekken dat : de mens , de spacejockeys en de xenomorph van de zelfde afstammeling bleken te komen. Dat had pas een shocker geweest B-) ,maar toch , ik ben benieuwd naar deel 2.

En waarom hebben ze een jonge gast genomen om een ouwe vent te spelen?
Misschien om bij de kijker de indruk te wekken dat ze `m later in de film op een of andere manier weer jong maken?

SunChaser

Avatar

Chris23 "Ik vond `m best vet.

Ik vond het alleen vreemd dat ze in Prometheus hologram monitors/interfaces hebben , terwijl ze in Alien (die zich later afspeelt) ouwerwetse schermpjes en keyboards hebben.
]"


Sja, dat probleem had je ook met de prequels op Star Wars a New Hope

Frietgezicht

Avatar

Heb de film vanavond in de bioscoop gezien en vond het echt een fantastische film!
Begrijp best dat de film geen 5 sterren krijgt maar 3 sterren is ook ook echt onzin want het is sowieso een van de beste SF-films van de laatste 10 jaar en zeker van dit jaar en deze film verdiend er minstens 4(die hij ook krijgt soms zoals in de Volkskrant)
Als deze film in het jaar van Alien uitkwam in plaats van Alien was dit de klassieker geweest alleen nu zijn er idd veel dingen die we kennen uit Alien waardoor het minder origineel is maar kan me niet voorstellen dat je als liefhebber van de Alien-films(vooral de eerste 2 dan) hier niet van kan genieten.
Integendeel,dit is de film waar iedereen die fan was van Alien 1 en 2 op gewacht heeft en niet kreeg met Alien 3 en 4.

Deze film moet je in de bioscoop kijken want het is echt een lust voor het oog,prachtige beelden en die heerlijke sfeer zoals in Alien is ook aanwezig,iets wat je toch niet vaak in films tegenkomt.
Leuke karakers van vooral Rapace en Fassbender maar Elba steekt er voor mij bovenuit en zet het leukste karakter neer.

Er zitten een paar spannende scenes in(2 mannen op het verlaten schip) helaas een onduidelijke(tijdens de zandstorm) en een gruwelijk goede(keizersnede) en zat spanning en actie.
Heb genoten en was blij dat er toch een Alien in meedeed

Er zijn wel wat vage dingen (zoals die gozer die opeens supersterk is en de andere mannen aanvalt,duidelijk geinfecteerd door iets maar door wat en hoezo kwam die andere gozer met z'n gebroken poot niet want die krijgt juist dat beest in z'n bek) die onduidelijk zijn en hoewel de film een open einde heeft voor deel 2 snap ik echt niet wat er in die film kan gaan gebeuren ze gaat serieus afreizen naar de planeet van die gozers die niks anders doen dan de mensen aanvallen? In d'r eentje?

De 3D was erg sterk en niet op een manier waarop films als Resident Evil het gebruiken door allerlei zooi naar het scherm te gooien maar gewoon door o.a. prachtige omgevingen nog mooier te maken.

Ik heb veel dvd-kasten maar in 1 heb ik alleen classics(me eigen classics dan naar mijn mening zoals Pan's Labyrinth,Alien 1 en 2, Gladiator, The Godfather-films, Fight Club, Seven, City Of God, Schlinder's List enz enz) en deze komt in die kast te staan,kan niet wachten om deze aan te schaffen!

chakib82

Avatar

Ik snap het niet op IMDB geven ze de film een dikke 9.
De laatste tijd kun je de films beter zien dan een film beoordelen op recensies.

Check deze recensie op IMDB

OK, right now I don't have clear words to describe the experience of Prometheus. But I know the truth about the experience. Prometheus is the best movie I have seen since many years. It's intelligent, no... clever and enjoyable all along. Terribly scary too. The casting is great, the story is incredible, almost biblical. In fact,Prometheus is a gift from an old director to a new generation of audience who don't know what real great cinema is. The lesson is hard but life changing. You need to see Prometheus, because it's the idea you have about movies and almost never find in it. And once you have find it, you will never want again all the junk studios give you since forever.

Megahoofd

Avatar

@ Frietgezicht. Hierop kan ik een antwoord geven:
Oke,

toen ze de Tombe binnenkwamen zagen ze achter het hoofd de alien in steen zeg maar de eerste alien....In de vazen zat er van dat zwarte goo..Nou bij het begin dat ze door de tombe liepen moet je eens naar de grond kijken daar waren van die soort meelwormen...Die zijn dus geinfecteerd geraakt en daar door gemuteerd in die freakin slang...Next Holloway kreeg een druppel van dat zwarte goo binnen van David Dat goo heeft er voor gezorgd dat hij ook ging muteren..ALLEBEI waren ze levend en dus van begin naar eindstadium en balbalbal...De dude die de gemuteerde meelworm kreeg ging in 1 keer dood..dus de virus kon niet ver genoeg in zijn systeem komen.

Wat betreft het open einde. Ze wilt weten waarom ze WMD hebben gemaakt om vervolgens het op ons los te gooien (xenomorphs te maken?) en toch maar hebben bedacht. Daarnaast riepen er ook andere vragen op die beantwoord moesten worden. Waarom hebben ze ons gecreerd en al. Maar bovenal ....ze hebben een reden gemaakt om het alien universum uit te breiden.


@Chakib82

Tis ook een mening en ik geef het ook een dikke 9. Ik weet niet als je alle andere aliens film hebt gezien. Maar over alles is echt nagedacht met betrekking tot de aliens zelf. Feit is mensen die niks hebben met het aliens universum vinden het miss een 7, Mensen die de aliens film uberhaupt niet kennen of wat hebben moeite met wie is weyland etc en dat wordt juist in die sequels genoemd..Dit is een film waarbij je omver wordt geblazen of juist helemaal geen reet aan vindt.

Frietgezicht

Avatar

Megahoofd "@ Frietgezicht. Hierop kan ik een antwoord geven:
Oke,

toen ze de Tombe binnenkwamen zagen ze achter het hoofd de alien in steen zeg maar de eerste alien....In de vazen zat er van dat zwarte goo..Nou bij het begin dat ze door de tombe liepen moet je eens naar de grond kijken daar waren van die soort meelwormen...Die zijn dus geinfecteerd geraakt en daar door gemuteerd in die freakin slang...Next Holloway kreeg een druppel van dat zwarte goo binnen van David Dat goo heeft er voor gezorgd dat hij ook ging muteren..ALLEBEI waren ze levend en dus van begin naar eindstadium en balbalbal...De dude die de gemuteerde meelworm kreeg ging in 1 keer dood..dus de virus kon niet ver genoeg in zijn systeem komen.

Wat betreft het open einde. Ze wilt weten waarom ze WMD hebben gemaakt om vervolgens het op ons los te gooien (xenomorphs te maken?) en toch maar hebben bedacht. Daarnaast riepen er ook andere vragen op die beantwoord moesten worden. Waarom hebben ze ons gecreerd en al. Maar bovenal ....ze hebben een reden gemaakt om het alien universum uit te breiden.
"


Ok,thanks voor de antwoorden,de 1ste is wel duidelijk ja,was het eigenlijk vergeten van die wormpjes en zag de link met die grote wormen tijdens de film niet eens

Met het einde snap ik wel dat waarom ze erheen gaat maar gewoon niet wat voor soort film het wordt. De Alien-reeks en ook Prometheus zijn toch uiteindelijk films waar een groep mensen 1 voor 1 afgemaakt wordt.Als ze in d'r 1tje erheen gaat(met Fassbender) is dat toch heel ander soort films als ze daar aankomt,er zal zich toch een team bij haar moeten voegen lijkt me.

Frietgezicht

Avatar

Ben de naam van de acteur ff kwijt maar wat lijkt die gozer op de foto boven links toch verdomd veel op Tom Hardy,viel me tijdens de film echt op.

Megahoofd

Avatar

Frietgezicht "Ok,thanks voor de antwoorden,de 1ste is wel duidelijk ja,was het eigenlijk vergeten van die wormpjes en zag de link met die grote wormen tijdens de film niet eens

Met het einde snap ik wel dat waarom ze erheen gaat maar gewoon niet wat voor soort film het wordt. De Alien-reeks en ook Prometheus zijn toch uiteindelijk films waar een groep mensen 1 voor 1 afgemaakt wordt.Als ze in d'r 1tje erheen gaat(met Fassbender) is dat toch heel ander soort films als ze daar aankomt,er zal zich toch een team bij haar moeten voegen lijkt me. "


Die dude lijkt er idd op, er werden al enorm veel vergelijkingen gemaakt. Had er eigenlijk ook moeite mee alleen zijn gebit was wat beter LOL.

wat betreft je spoiler.
Ik ook echt niet maar ja dat is ridley scott..die heeft soms nja aparte ideeen. Ik houd me hart ook echt vast..Maar als een beetje fan ga ik nu ff speculeren...Idris zei op een gegeven moment dit is geen militair vliegtuig..

Dus miss komen er flink wat marines van Weyland door David homing beacon?.misschien iets van hun ras tegen die van ons in het geheim ergens op een ander planeet?zie het zo voor me Ridley kan gekke dingen doen...

Daarnaast kan ik me herinneren over een beacon signaal dat in alien 1 wordt opgepikt...dus o LV 223 zal er zeker nog het 1 en ander gebeuren..Ik hoop alleen niet dat het een soort nja, pocahontas verhaal achtige aliens vs predator einde wordt...

je hebt helemaal gelijk dat ze 1 voor 1 moeten worden afgemaakt...en ik hoop ook echt dat dat blijft gebeuren maar ik hoop zo dat james cameron met het vervolg gaat bemoeien want dan heb ik er alle vertrouwen in..want wat was aliens 2 toch vet!

Frietgezicht

Avatar

Megahoofd "Die dude lijkt er idd op, er werden al enorm veel vergelijkingen gemaakt. Had er eigenlijk ook moeite mee alleen zijn gebit was wat beter LOL.

wat betreft je spoiler.
Ik ook echt niet maar ja dat is ridley scott..die heeft soms nja aparte ideeen. Ik houd me hart ook echt vast..Maar als een beetje fan ga ik nu ff speculeren...Idris zei op een gegeven moment dit is geen militair vliegtuig..

Dus miss komen er flink wat marines van Weyland door David homing beacon?.misschien iets van hun ras tegen die van ons in het geheim ergens op een ander planeet?zie het zo voor me Ridley kan gekke dingen doen...

Daarnaast kan ik me herinneren over een beacon signaal dat in alien 1 wordt opgepikt...dus o LV 223 zal er zeker nog het 1 en ander gebeuren..Ik hoop alleen niet dat het een soort nja, pocahontas verhaal achtige aliens vs predator einde wordt...

je hebt helemaal gelijk dat ze 1 voor 1 moeten worden afgemaakt...en ik hoop ook echt dat dat blijft gebeuren maar ik hoop zo dat james cameron met het vervolg gaat bemoeien want dan heb ik er alle vertrouwen in..want wat was aliens 2 toch vet!
"


Sowieso gaat Cameron zich niet met deel 2 bezig houden haha,die heeft z'n handen vol aan Avatar de komende jaren en Scott wil gewoon zelf dit project maken.

Chris23

Avatar

Ik had altijd gedacht dat de ronde kant van dat "U-schip" de achterkant was :?

Raar trouwens datie in IMAX Rotterdam alleen vandaag en morgen 1 keer draaid en dat Man in Black verder alle Imax tijd krijgt.

adofmirosch

Avatar

Ereptile "Lijkt me toch wel een leuke film. Misschien toch maar eens bekijken. Als fan van de Alien filmserie lijkt het me dat deze film niet ZO tegenvalt. :) En wie weet groeit deze film wel uit tot een classic! Big things have small beginnings :D"


jah inderdaad ik ga de film ook zien omdat alien zo 3x geweldige top film is.
ik vind het dom dat mensen het hele jaar uit kijken naar een film en dat ze door iemands rencentie de film niet gaan zien.

TheBaneOfJoker

Avatar

Ik ga deze film gewoon bekijken alsof ik Alien nog nooit heb gezien. Elke hint of verborgen Eeaster-egg zal ik zorgvuldig negeren en kijken of de film het ook goed doet als alleenstaande.
--Joker--


Ik had wel verwacht dat deze film het minder goed zou doen als het origineel. Het concept van de oorspong van de mensheid vond ik zowiesal al een beetje ver gezocht als een prequel over een ruimtewezen dat in het lichaam van mensen groeit en ze een voor een afmaakt. Het lijkt totaal niet in hetzelfde universum te leven
--Bane--

benjamin

Avatar

chakib82 "Ik snap het niet op IMDB geven ze de film een dikke 9.
De laatste tijd kun je de films beter zien dan een film beoordelen op recensies.

Check deze recensie op IMDB

OK, right now I don't have clear words to describe the experience of Prometheus. But I know the truth about the experience. Prometheus is the best movie I have seen since many years. It's intelligent, no... clever and enjoyable all along. Terribly scary too. The casting is great, the story is incredible, almost biblical. In fact,Prometheus is a gift from an old director to a new generation of audience who don't know what real great cinema is. The lesson is hard but life changing. You need to see Prometheus, because it's the idea you have about movies and almost never find in it. And once you have find it, you will never want again all the junk studios give you since forever."


Haha, eerst zeggen dat je een film niet moet beoordelen op recensies en om dat aan te tonen post je even een recensie! Logisch!

Recensies dienen wat mij betreft vooral om een indruk te krijgen hoe goed iets is (soms wel handig, want alles beoordelen in de cinema kost wat geld), maar daarvoor moet je hem wel ook lezen en niet gewoon kijken naar het aantal sterretjes - waarbij drie sterren btw niet zo heel slecht is hoor. Dan ken je de plussen en de minnen en kun je het best beoordelen of het iets voor jou is. En om helemaal goed te zijn, lees je er best een aantal en check je op RT hoe de algemene indruk is (in dit geval een mooie 86%).

Aston

Avatar

TheBaneOfJoker "Ik ga deze film gewoon bekijken alsof ik Alien nog nooit heb gezien. Elke hint of verborgen Eeaster-egg zal ik zorgvuldig negeren en kijken of de film het ook goed doet als alleenstaande.
--Joker--


Ik had wel verwacht dat deze film het minder goed zou doen als het origineel. Het concept van de oorspong van de mensheid vond ik zowiesal al een beetje ver gezocht als een prequel over een ruimtewezen dat in het lichaam van mensen groeit en ze een voor een afmaakt. Het lijkt totaal niet in hetzelfde universum te leven
--Bane--"

Last van een dissociatieve identiteitsstoornis?

Aston

Avatar

benjamin " En om helemaal goed te zijn, lees je er best een aantal en check je op RT hoe de algemene indruk is (in dit geval een mooie 86%)."

1 recensie lezen is inderdaad nooit slim. Er zijn toch nog positieve geluiden te horen gelukkig. De eerste recensies waren toch wel relatief negatief.

Rupee

Avatar

Ik kan me helemaal vinden in deze recensie. Ik ben gisteren bij de premiere van Prometheus geweest en ik ging met een dubbel gevoel de zaal uit. Op audiovisueel vlak is de film adembenemend, en ook de acteerprestaties zijn erg sterk (met name Michael Fassbender), maar ik kreeg nooit dezelfde spanning als bij Alien te ervaren.

De crewleden van het schip werden niet of nauwelijks uitgewerkt waardoor het me weinig kon schelen wat er met ze gebeurde. Wat me ook stoorde is dat heel veel vraagstukken onbeantwoord bleven. Niet alleen het open einde van de film, maar ook bv. waarom veranderde één crewlid in een moordende zombie? Wat was nu het doel van David? De ene keer is hij poeslief en de andere keer vergiftigt hij een crewlid?

Verder kent de film enkele typische Hollywood cliche's, zoals de manier waarom onderzoekers worden neergezet, plus de bijbehorende uitermate domme acties die sommige characters maken.

Al met al krijg de film een 6/10 van mij!

Frietgezicht

Avatar

Rupee "Ik kan me helemaal vinden in deze recensie. Ik ben gisteren bij de premiere van Prometheus geweest en ik ging met een dubbel gevoel de zaal uit. Op audiovisueel vlak is de film adembenemend, en ook de acteerprestaties zijn erg sterk (met name Michael Fassbender), maar ik kreeg nooit dezelfde spanning als bij Alien te ervaren.

De crewleden van het schip werden niet of nauwelijks uitgewerkt waardoor het me weinig kon schelen wat er met ze gebeurde. Wat me ook stoorde is dat heel veel vraagstukken onbeantwoord bleven. Niet alleen het open einde van de film, maar ook bv. waarom veranderde één crewlid in een moordende zombie? Wat was nu het doel van David? De ene keer is hij poeslief en de andere keer vergiftigt hij een crewlid?

Verder kent de film enkele typische Hollywood cliche's, zoals de manier waarom onderzoekers worden neergezet, plus de bijbehorende uitermate domme acties die sommige characters maken.

Al met al krijg de film een 6/10 van mij!"


Jij schrijft zeker een bericht hier maar boeit je voor de rest geen reet wat de rest zegt want 1 van je vragen had ik ook en is al beantwoord en kun je hierboven lezen. ;)

Over Fassbender : Het is een android,hij is gewoon normaal,aardig en menselijk gecreeerd zoasls in de film al gezegt maar hij volgt wel instructies op van Weymore en die zal die opdracht gegeven hebben,als die had gezegt dat die de crew moet uitmoorden had Fassbender dat ook gedaan maar hij zal niet van zichzelf kwaad doen

Sand

Avatar

GEWELDIGE FILM!!!

spanning, intens, raadsels die opgeklaard worden..

als je fan bent van de Alien films ben je dat zeker ook van deze..

ik snap dat er minderen recencies zijn, maar dat zijn gewoon geen Alien liefhebbers in mijn ogen!

Darthmar

Avatar

De film leek mij aardig maar door het einde onstaan van xenomorfs aliens wat ik ver van te voren zag aankomen zie mijn eerdere reacties ben ik eigenlijk al afgeknapt op de film voordat ik hem ziet. Ik vindt het een goedkope truc eigenlijk.
Ik kreeg altijd het idee uit Alien dat het wrak er al eeuwen lag.

Ik ben een groot van Alien en Aliens maar ik denk niet dat ik deze ga kijken.

Chris23

Avatar

Darthmar "De film leek mij aardig maar door het einde onstaan van xenomorfs aliens wat ik ver van te voren zag aankomen zie mijn eerdere reacties ben ik eigenlijk al afgeknapt op de film voordat ik hem ziet. Ik vindt het een goedkope truc eigenlijk.
Ik kreeg altijd het idee uit Alien dat het wrak er al eeuwen lag.

Ik ben een groot van Alien en Aliens maar ik denk niet dat ik deze ga kijken."


In principe was het schip daar ook al duizenden jaren ; je ziet namelijk dat ze aan de hand van metingen ontdekken dat het duizenden jaren geleden is dat er iemand geweest is daar.

Als je een fan bent van Alien en Aliens (of een liefhebber van science fiction thriller/horror in het algemeen) kan ik je aanraden om `m juist wel te gaan kijken.

dragonspirit

Avatar

Wat is in Godesnaam "schatplichtigheid"? Bedoel je niet gewoon "trouw"?

Chris23

Avatar

Het antwoord van R.Scott op de vraag waarom de techniek in Protheus er meer advanced uit ziet als in Alien(s) is vrij vaag :

" BD :Can you talk about approaching how you wanted the technology to look in this movie? Because it’s unclear but this is a more advanced technology than that of Alien.

Scott : Yeah, but I couldn’t help that, because I didn’t know, did I? (Laughs)"

Nog een intressante vraag:

"BD : This film asks a lot of questions that are not answered…

Scott : In the next one… "


bron

TheBaneOfJoker

Avatar

Aston "Last van een dissociatieve identiteitsstoornis?"


Nee hoor, maar dit account wordt gedeeld door 2 personen die allebei harstikke fan zijn van Batman.
--Joker--


Last van dissociatieve onbeleefdheid?
--Bane--

Banned

Avatar

Ed Crane "Enwaar kunnen we die review van je lezen?"


Op de Prometheus filmpagina van filmtotaal natuurlijk..;

Vrankenstein

Avatar

Ik vind de film alleszins heel wat beter dan de meeste recensies laten uitschijnen. Prometheus kan dan wel niet tippen aan Alien, toch zal volgens mij elke science fiction fan hiervan kunnen smullen.

Het verhaal is misschien niet zo hoogstaand is als Ridley Scott wilt laten geloven, het is ook allesbehalve een no-brainer. Wat het voornaamste is, het is twee uur lang spannend vertier met heel mooie effecten.

& Hoewel sommigen het er niet mee eens zullen zijn, vind ik de laatste scène geniaal! :E

Remco

Avatar

Heb de film net een uurtje geleden gezien en helaas moet ik zeggen dat ik het met de review eens ben. De film boeide me voor de eerste helft behoorlijk maar bij de andere helft kon ik mijn gedachten er niet goed meer bij houden. En het kan aan mij liggen maar ik snapte voor een groot deel niks meer van de hele film. Er zat voor mij geen logica in wie wie was en waarom ze precies bepaalde dingen deden. Wie was die ouwe vent en waarom valt die alien uit elkaar in het begin. Daarentegen is het visueel geweldig. De CG en echte omgevingen gaan naadloos in elkaar over. Ook de 3D was voor de 1e keer sinds tijden weer echt een toevoeging. Dat was ook hetgene wat me echt boeide. Maar spanning was er niet echt je ziet alles al van mijlen ver aankomen en het script rammelt aan alle kanten. Charlize Theron is daarentegen wel echt hot :) en Fassbender is sinds X-men First Class 1 van mijn favoriete acteurs van dit moment geworden.

Vrankenstein

Avatar

Remco " Er zat voor mij geen logica in wie wie was en waarom ze precies bepaalde dingen deden. Wie was die ouwe vent en waarom valt die alien uit elkaar in het begin. Daarentegen is het visueel geweldig. De CG en echte omgevingen gaan naadloos in elkaar over."



Die oude vent was Weyland, degene die de expeditie financierde. Weyland industries komt ook terug in de andere Alien-films (als grote boosdoener) als ik mij niet vergis. Blijkbaar dacht hij zijn onsterfelijkheid te halen bij de ontmoeting met de makers.
Waarom die ene 'maker' in het begin van de film uiteen valt, wordt inderdaad niet toegelicht. Volgens mij is het een banneling die achtergelaten wordt (je ziet zijn ruimteschip wegvliegen) en zelfmoord pleegt door dat spul in te nemen. Nuja, dat is mijn hypothese maar het kan natuurlijk ook een andere betekenis hebben.

Remco

Avatar

Vrankenstein " Waarom die ene 'maker' in het begin van de film uiteen valt, wordt inderdaad niet toegelicht. Volgens mij is het een banneling die achtergelaten wordt (je ziet zijn ruimteschip wegvliegen) en zelfmoord pleegt door dat spul in te nemen. Nuja, dat is mijn hypothese maar het kan natuurlijk ook een andere betekenis hebben."


Ik lees daar allerlei verhalen over maar ik vond het persoonlijk erg vaag allemaal. Volgens mij waren de meeste bioscoopbezoekers wat teleurgesteld. Hoorde een gozer in de pauze praten over facehuggers enzo haha. Alsof die in de film zouden zitten. Het voelt nu een beetje als een gemiste kans hadden ze het script wat beter gemaakt en wat interessante karakters toegevoegd had het vele malen beter geweest. Het was nu een beetje hak op de tak werk en er was geen enkel personage waar je echt binding mee had.

Frietgezicht

Avatar

Vrankenstein "Die oude vent was Weyland, degene die de expeditie financierde. Weyland industries komt ook terug in de andere Alien-films (als grote boosdoener) als ik mij niet vergis. Blijkbaar dacht hij zijn onsterfelijkheid te halen bij de ontmoeting met de makers.
Waarom die ene 'maker' in het begin van de film uiteen valt, wordt inderdaad niet toegelicht. Volgens mij is het een banneling die achtergelaten wordt (je ziet zijn ruimteschip wegvliegen) en zelfmoord pleegt door dat spul in te nemen. Nuja, dat is mijn hypothese maar het kan natuurlijk ook een andere betekenis hebben."


Dat is de reden van het begin van de mensheid,dat speelt zich af op aarde en je ziet na zijn dood dat zijn DNA zich verspreidt...Op dat moment weten we dat niet,later wanneer bevestigt wordt dat ze ons gemaakt hebben wel..

Pimolition

Avatar

Wat een teleurstelling, ik mistte de spanning en het mysterie uit de eerste Alien, het was voorspelbaar en enkele dialogen waren tenenkrommend. Ik zal even een opsomming maken :).
Waarom wordt Weyland trouwens door Guy Pearce gespeeld, hadden ze daar geen echt oude acteur voor kunnen nemen? Ik dacht eerst dat het was gedaan omdat hij later in de film met behulp van de witte ruimtemannen ineens zou verjongen maar dat bleef uit. Bovendien was al lang van te voren duidelijk dat Vickers zijn dochter was door haar houding tegenover David die hij duidelijk boven haar prefereerde. Dan nog de prachtige dialogen over het terugvinden van je geloof in de here Jezus en zijn Vader. Heerlijk sentimenteel Amerikaans en iets wat ontbrak in Alien. Ook de dialoog voorafgaand aan de ketspartij waarin het onvermogen van Noomi Rapace om zwanger te worden ter sprake komt was nog lager dan GTST niveau. Nu kun je stellen dat dat is gedaan om de zwangerschap van de inspiratieloze zeester/octopus als een verassing te behouden maar dit was naar mijn bescheiden mening niet nodig geweest omdat ze maar een dag op de vreemde planeet na cryo slaap vertoefden en ze vast voor ze aan hun lange reis op aarde uitvoerig medisch gecheckt zijn.
Ook vraag ik me af hoe die twee knijters konden verdwalen als hij de beschikking over zijn ''Pup's'' had, maar dat vergeef ik de makers nog wel. Er werden ook geen vragen echt duidelijk beantwoord en het bleef bij hypotheses, een gesprek met de witte man zijn mieterse pak had toch wel uitkomst geboden maar nee, hij was alleen heel boos. En dan nog de geboorte van de Alien op het allereind, wat een anticlimax om dit als ontstaansgeschiedenis van het wereldberoemde monster te gebruiken, bovendien vond ik het volkomen ongeloofwaardig dat uit de kruising tussen een mensachtige en een octopus/zeester een beest ontstaat wat er zo rekels uitziet.
En dan zegt David op het laatst om toch maar even een uitkomst te bieden:''Oow, er zijn nog meer ruimteschepen hoor, we kunnen het heelal gaan verkennen op zoek naar onze scheppers!''
Als de witte man op het eind wat vriendelijker was geweest en het monster had verslagen en dan had iets had gezegd in de trant van:''Ga in vrede aardling, er liggen antwoorden op u te wachten. Ga bij Uranus rechtsaf waarna het de tweede planeet is in het zonnestelsel aan uw rechterhand.''


Zo, dat waren naar mijn mening de minpunten die vind ik de pluspunten ruimschoots overschaduwen, toch nog even wat pluspunten dan.

De dialoog over scheppers met David was erg goed geschreven en D. was erg ad rem.
De vromgeving van het pak van witmans was prachtig vormgegeven evenals zijn ruimteschip ademden allen de typische Giger sfeer uit. Ook de tempel waaronder het schip zich in den beginne bevindt is volgens mij van zijn hand afkomstig en gebaseerd op een oud ontwerp voor de originele Alien of Dune film van Jodorowsky die er nooit gekomen.

5ieb

Avatar

Yep, dit is pas weer cinema.

+ Goed verhaal. Sluit (deels) aan op de Alien reeks.
+ Acteerwerk
+ veel vragen worden beantwoord
+ CGI
+ kille horrorsfeertje

- als men niet bekend is met Alien dan zal men met een grotere vragenlijst de bios uitkomen.

Negatieve reacties komen deels uit mijn laatste minpunt. Wil je een simpele actie film? Ga dan lekker
The Fast And The Furious kijken.

5ieb

Avatar

Pimolition "Wat een teleurstelling, ik mistte de spanning en het mysterie uit de eerste Alien, het was voorspelbaar en enkele dialogen waren tenenkrommend. Ik zal even een opsomming maken :).
Waarom wordt Weyland trouwens door Guy Pearce gespeeld, hadden ze daar geen echt oude acteur voor kunnen nemen? Ik dacht eerst dat het was gedaan omdat hij later in de film met behulp van de witte ruimtemannen ineens zou verjongen maar dat bleef uit. Bovendien was al lang van te voren duidelijk dat Vickers zijn dochter was door haar houding tegenover David die hij duidelijk boven haar prefereerde. Dan nog de prachtige dialogen over het terugvinden van je geloof in de here Jezus en zijn Vader. Heerlijk sentimenteel Amerikaans en iets wat ontbrak in Alien. Ook de dialoog voorafgaand aan de ketspartij waarin het onvermogen van Noomi Rapace om zwanger te worden ter sprake komt was nog lager dan GTST niveau. Nu kun je stellen dat dat is gedaan om de zwangerschap van de inspiratieloze zeester/octopus als een verassing te behouden maar dit was naar mijn bescheiden mening niet nodig geweest omdat ze maar een dag op de vreemde planeet na cryo slaap vertoefden en ze vast voor ze aan hun lange reis op aarde uitvoerig medisch gecheckt zijn.
Ook vraag ik me af hoe die twee knijters konden verdwalen als hij de beschikking over zijn ''Pup's'' had, maar dat vergeef ik de makers nog wel. Er werden ook geen vragen echt duidelijk beantwoord en het bleef bij hypotheses, een gesprek met de witte man zijn mieterse pak had toch wel uitkomst geboden maar nee, hij was alleen heel boos. En dan nog de geboorte van de Alien op het allereind, wat een anticlimax om dit als ontstaansgeschiedenis van het wereldberoemde monster te gebruiken, bovendien vond ik het volkomen ongeloofwaardig dat uit de kruising tussen een mensachtige en een octopus/zeester een beest ontstaat wat er zo rekels uitziet.
En dan zegt David op het laatst om toch maar even een uitkomst te bieden:''Oow, er zijn nog meer ruimteschepen hoor, we kunnen het heelal gaan verkennen op zoek naar onze scheppers!''
Als de witte man op het eind wat vriendelijker was geweest en het monster had verslagen en dan had iets had gezegd in de trant van:''Ga in vrede aardling, er liggen antwoorden op u te wachten. Ga bij Uranus rechtsaf waarna het de tweede planeet is in het zonnestelsel aan uw rechterhand.''


Zo, dat waren naar mijn mening de minpunten die vind ik de pluspunten ruimschoots overschaduwen, toch nog even wat pluspunten dan.

De dialoog over scheppers met David was erg goed geschreven en D. was erg ad rem.
De vromgeving van het pak van witmans was prachtig vormgegeven evenals zijn ruimteschip ademden allen de typische Giger sfeer uit. Ook de tempel waaronder het schip zich in den beginne bevindt is volgens mij van zijn hand afkomstig en gebaseerd op een oud ontwerp voor de originele Alien of Dune film van Jodorowsky die er nooit gekomen."


Grotendeels van je minpunten is je eigen gevoel over dingen en blijkbaar is het ook niet duidelijk dat Ridley geen Alien prequel wilde maken, dus hou op met vergelijken met! Er zitten alleen verborgen hints in, that's it.

Zoals je zij over de rol van dochter en vader was juist nog eerder als een verborgen hint gegeven en die heb je gemist blijkbaar. Ze vraagt aan David duidelijk of er iemand overleden is. Dat was duidelijk naar haar vader bedoeld die ook op het schip zat. Een verborgen boodschap. Theron kon ook een Cyborg zijn.
De alien als octopus. Tja Ridley zei ook heel duidelijk dat het geen Alien film zou worden en dat men moet ophouden met vergelijken. Je doet dus precies wat heel veel mensen doen. Niet doen dus. Wij als mens zijn ook eerst begonnen als vis of aap dus een alien kan er ook anders uit zien.
Het GTST gevoel is mij niet opgevallen. Het is de normaalste zaak van de wereld om wat drama in een film te brengen.

Pimolition

Avatar

Het is mijn mening dus inderdaad mijn eigen gevoel, de kritiek met betrekking tot Alien beperkt zich dan ook tot de bewuste verwijzingen naar die film maar ook daarbuiten vind ik alles vrij cliché en voorspelbaar zoals je kunt zien als je het wat beter had gelezen. Heb je Alien trouwens wel gezien want in alles was dit toch wel duidelijk een prequel, maar ook als ik hem niet zo zou beschouwen kom ik tot dezelfde conclusie, en ik heb hem als film op zich beoordeeld naar wat het pretendeert te zijn. Ik ben alleen maar blij dat de film jou wel wist te verassen en voorbij je voorstellingsvermogen ging (niet onaardig bedoeld)maar ik vond de conclusies met een onderwerp als het ontstaan van het leven en wat andere dingen niet echt verrassend uitgewerkt en daarom teleurstellen.

5ieb

Avatar

Pimolition "Het is mijn mening dus inderdaad mijn eigen gevoel, de kritiek met betrekking tot Alien beperkt zich dan ook tot de bewuste verwijzingen naar die film maar ook daarbuiten vind ik alles vrij cliché en voorspelbaar zoals je kunt zien als je het wat beter had gelezen. Heb je Alien trouwens wel gezien want in alles was dit toch wel duidelijk een prequel, maar ook als ik hem niet zo zou beschouwen kom ik tot dezelfde conclusie, en ik heb hem als film op zich beoordeeld naar wat het pretendeert te zijn. Ik ben alleen maar blij dat de film jou wel wist te verassen en voorbij je voorstellingsvermogen ging (niet onaardig bedoeld)maar ik vond de conclusies met een onderwerp als het ontstaan van het leven en wat andere dingen niet echt verrassend uitgewerkt en daarom teleurstellen."


Alles Aliën films gezien. Maar niets komt 100% overeen met die films. Zowel de personages, de aliens of het verhaal. Het enige wat een directe link is is het bedrijf zoals Ridley dat al meerdere malen heeft aangekondigd in interviews. Dit is een losstaande film op zich.
Kijk je naar SW dan zie je duidelijke overeenkomsten met de prequels.

Ik vraag me af of jij het wel snapt. Ridley die ooit GTST heeft gekeken en daar elementen van heeft gebruikt op het gebied van drama? Hahaha wat een vergelijking.

Ed Crane

Avatar

Het is alleen geen directe prequel in de zin dat het zich niet afspeelt op dezelfde planeet (eigenlijk maan), maar die ernaast, en het is dus ook een ander schip; en het verlegt de focus van de Alien/ Xenomorph naar de Spacejockeys. Dat is het enige, voor de rest is het gewoon een echte prequel hoor die zich afspeelt in hetzelfde universum als Alien, maar dan ruim 30 jaar eerder. Dat heeft ook scenarist Lindelof weer eens bevestigd, voor zover het niet al duidelijk gewoon overduidelijk was.

Masterbrain

Avatar

Aardige tot goede Reviews en reactie's , ga m dan toch maar eens zien
maandag.

Weet iemand of die in IMAX 3D draait in Metropolis Antwerpen , want op de Progamatie staat alleen 3D op.

PRIME

Avatar

Misschien komt het omdat ik niet echt een die-hard Alien fan ben, maar ik vond Prometheus echt super tof. Mij hield ;ie wel qua spanning op het puntje van m'n stoel. Het acteerwerk, de locaties, de special effects zijn stuk voor stuk oscarwaardig.

De ''verwijzingen'' irriteerde me niet echt, bracht meer een smile op m'n gezicht. En als het gewoon een prequel is dan mag je best verwijzen toch..

Het gaf me antwoorden over alien, en liet me met wat vragen achter, namelijk:

het schip dat ripley tegenkomt is niet het schip wat in prometheus kapot gaat toch? Want die alien is uit de pilotseat gegaan...

Ed Crane

Avatar

PRIME "Misschien komt het omdat ik niet echt een die-hard Alien fan ben, maar ik vond Prometheus echt super tof. Mij hield ;ie wel qua spanning op het puntje van m'n stoel. Het acteerwerk, de locaties, de special effects zijn stuk voor stuk oscarwaardig.

De ''verwijzingen'' irriteerde me niet echt, bracht meer een smile op m'n gezicht. En als het gewoon een prequel is dan mag je best verwijzen toch..

Het gaf me antwoorden over alien, en liet me met wat vragen achter, namelijk:

het schip dat ripley tegenkomt is niet het schip wat in prometheus kapot gaat toch? Want die alien is uit de pilotseat gegaan..."


Nee, ander schip, andere maan die om dezelfde megaplaneet draait.

En uh, oscar voor beste locatie? ;)

Abductor

Avatar

Wat een pannenkoeken zijn jullie allen, lees bij iedereen al dat ze teleur gesteld zijn terwijl ze de film nog niet eens gezien hebben.
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren.

Bintzak

Avatar

Http://www.youtube.com/watch?v=dS5MtzrW1vU

Deze deleated scene kan te maken hebben met de voortplanting van de alien in het orginele Alien, misschien was die alien een queen.

PRIME

Avatar

Ed Crane "Nee, ander schip, andere maan die om dezelfde megaplaneet draait.

En uh, oscar voor beste locatie? ;)"



Dacht ik al ja. Dus we kunnen er vanuit gaan dat in Deel 2 Shaw en David ergens op die maan stranden en dan 1 van hun best wel eens de befaamde spacejockey kan zijn?


En wat was dat begin inderdaad? Een ander soort ruimteschip die even landt en vervolgens een Alien die (onverwachts?) uit elkaar borrelde...


En nou ja, het zou best een leuke oscar kunnen zijn. XD

foobsz

Avatar

Dissapointing movie.

The first 40 minutes are solid. Then it all goes downhill from there. The dialogue has some pretty bad moments (probably to ensure stupid people understand the movie too), plot holes, bad editing, continuity problems, consistency problems (LV-223 is a planet, no it is a moon....[get the scientific part right, please!]), logical (do you leave your security tapes lying around for everyone to access?; why do you break quarantine protocols.. you are researchers!), and some really stupid moments (flute??), really in 2089/2093 we still have zippers??? and glasses? (Minority Report/Steve Spielberg did way better in this aspect of painting a coherent future context).
There is not a single intelligent and original idea (black goo idea = X-Files movie). Annoying 'Flotsam and Jetsam' moments... basically if you watch the trailers you get a better experience.

Probably the scariest moment would have been if someone took along a mock-up rubber facehugger and threw it into the audience. But then again... I left mine at home :E I would have enjoyed the screams....

From a time perspective, the events take place in two days since landing on the moon LV-223 (not LV-426/Alien) and the end... but Dr. Shaw's epilogue indicates 10 days have passed... This is really bad! :-(... They arrive December 22/23, 2093 and the final scene is January 1, 2094)

To indicate significant departure from the Alien franchise: The billionaire founder of Weyland Industries here is Peter Weyland (21st Century). The billionaire founder of Weyland/Yutani Industries in Alien (1979) is Charles Bishop Weyland (born 1979). If you go out for a fact finding mission you will discover more inconsistencies. Either the writers did not do enough investigatory work or simply fudged to please movie executives.

Ridley Scott is known for temper tantrums, he quotes himself as a perfectionist and attention to detail. But 'Prometheus'..... by no means ensures quality through Ridley Scott.

'Prometheus' is a mess.... The 3D and CGI eye candy do not compensate enough...

Reviewer (Kaj van Zoelen) is correct. I suggest you wait for the Director's Edition; wether that is released this year or ten years from now....

Damon Lindelof is one of the most annoying writers in Hollywood. It is sad that he is attached to the Star Trek sequel.

Ridley Scott was in his right mind when he said that he would never do Sci-Fi again... Probably best if you stuck to your word.... Attention to detail... no, sorry... best you retire mate...

If you think the sequel to Prometheus will link to the original 1979 Alien: http://collider.com/ridley-scott-damon-lindelof-michael-fassbender-prometheus-interview/153243/
Lindelof: "If we’re fortunate enough to do a sequel to Prometheus, it will tangentialize even further away from the original Alien."
(Sorry Abductor and PRIME)

The only flicker of quality is Theron and Fassbender (when they don't have cheesy lines)

This is a mere popcorn movie equal to the level of Michael Bay. It really stoops that low!

Frietgedicht

Avatar

Abductor "Wat een pannenkoeken zijn jullie allen, lees bij iedereen al dat ze teleur gesteld zijn terwijl ze de film nog niet eens gezien hebben.
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren."


Ben je wel oud genoeg om er aleen heen te mogen?

Chris23

Avatar

Delete deze post maar

BenjaSpike

Avatar

Als echt Die Hard Alien fan, Aliens staat in mij top 3 favoriete films aller tijden, kwam ik teleur gesteld de bios uit! geen enkel momment had ik een kippenvel momment.. Misschien verwachte ik wel teveel van de film ondanks dat ik maar een kleine teaser trailer had gezien. De 3 sterren zijn meer als genoeg en dit is zeker geen top 10 film aller tijden! De film is niet slecht en misschien dat een extended versie beter zal zijn maar ik ben er bang voor!

En eh mijn film IQ (???) is best wel goed hoor.. Voor mij als Alien fan doet het juist een beetje pijn dat deze film gewoon niet zo goed is uitgewerkt en het doet de serie echt niet goed op deze manier..
Ik ga hem zeker nog een keer kijken op Blu Ray maar de film van het jaar is die voor mij echt niet geworden helaas...

benjamin

Avatar

Abductor "Wat een pannenkoeken zijn jullie allen, lees bij iedereen al dat ze teleur gesteld zijn terwijl ze de film nog niet eens gezien hebben.
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren."


Kort samengevat: jij hebt gelijk en hebt de enige mening die telt, want wie het niet met jou eens is, heeft een te laag IQ. Vind ik maar flauw als uitgangspunt.

Om maar niet te zeggen tegenstrijdig, want mooi uitschrijven waarom je hem niet super vond (met opsomming van plus- en minpunten) komt imo toch iets intelligenter over dan andere mensen dom verklaren omdat ze een andere mening hebben.

stefanvh

Avatar

Frietgedicht "Ben je wel oud genoeg om er aleen heen te mogen?"


Haha dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Maar ik vond het een toffe film, Alien heb ik 1x gezien dus ik had geen last van voorspelbaarheid of een overkill aan verwijzingen.
De sfeer was goed, opbouw was prima, Fassbender echt steengoed, en het was bovenal een erg vermakelijke film!

7,5/10

PKP

Avatar

Vond 'm niet zo bijzonder. Misschien had ik te hoge verwachtingen bij deze film.
Grafisch gezien was 'ie prachtig en de 3D had zo nu en dan wel toevoeging, waarbij ik een wauw-gevoel kreeg.

Maar qua het verhaal vond ik het echt te mager. Zo'n film die ik al 100 keer heb gezien.


- Schip land ergens
- Ontdekken van alles
- Domme mensen negeren de obvious signalen van gevaar. Roekeloze acties van de hoofdrolspelers.
- Er is ALTIJD minstens 1 persoon die de badguy/girl is, waarbij deze heel eigenwijs doet waar hij/zij zin in heeft. My way or the highway (Vickers).
- De gehele crew gaat dood, behalve de obvious hoofdrolspeelster.
- Aan het eind van de film is nog steeds niet echt van alles duidelijk, waarbij er ruimte wordt overgelaten voor NOG een franchise.


O ja, kan iemand mij dit uitleggen?

Halverwege de film kreeg ik het idee dat David de badguy zou zijn, wat niet echt het geval bleek. Of ja, in mindere mate. Maar waarom vergiftigde hij die dokter? Om te kijken wat het zou doen? En waarom hem? Werd niet echt uitgelegd.


Toch teleurstellend. Een 6/10.

2ndSystem

Avatar

Nou ik vond het een heerlijke film die me lekker terugnam naar het Alien-universe alleen dan met meer heerlijke technische snufjes van tegenwoordig zoals een buttload aan CGI:E

kan niet wachten tot ik de BluRay hiervan kan aanschaffen!
uh? wat hoor ik daar? Director's/Extended Cut? graag! Scotts films hebben vaak een langere versie:P hopen dus op een versie a la 146min8-)?

Frietgezicht

Avatar

PKP "Vond 'm niet zo bijzonder. Misschien had ik te hoge verwachtingen bij deze film.
Grafisch gezien was 'ie prachtig en de 3D had zo nu en dan wel toevoeging, waarbij ik een wauw-gevoel kreeg.

Maar qua het verhaal vond ik het echt te mager. Zo'n film die ik al 100 keer heb gezien.


- Schip land ergens
- Ontdekken van alles
- Domme mensen negeren de obvious signalen van gevaar. Roekeloze acties van de hoofdrolspelers.
- Er is ALTIJD minstens 1 persoon die de badguy/girl is, waarbij deze heel eigenwijs doet waar hij/zij zin in heeft. My way or the highway (Vickers).
- De gehele crew gaat dood, behalve de obvious hoofdrolspeelster.
- Aan het eind van de film is nog steeds niet echt van alles duidelijk, waarbij er ruimte wordt overgelaten voor NOG een franchise.


O ja, kan iemand mij dit uitleggen?

Halverwege de film kreeg ik het idee dat David de badguy zou zijn, wat niet echt het geval bleek. Of ja, in mindere mate. Maar waarom vergiftigde hij die dokter? Om te kijken wat het zou doen? En waarom hem? Werd niet echt uitgelegd.


Toch teleurstellend. Een 6/10."


Je 2e spoiler deed die in opdracht na het spreken met Weymore.
Weet je nog,ze wisten nog niet wat het spul nou was en moesten ze achterkomen en hem was verteld 'try harder' en zo'n android is zo goed of slecht als zijn 'baas' hem laat zijn.

PKP

Avatar

Frietgezicht "Je 2e spoiler deed die in opdracht na het spreken met Weymore.
Weet je nog,ze wisten nog niet wat het spul nou was en moesten ze achterkomen en hem was verteld 'try harder' en zo'n android is zo goed of slecht als zijn 'baas' hem laat zijn.
"

Ah, juist ja. Thanks.

Boldo11

Avatar

Wat zouden Die Hard Alienfans, als het zou kunnen, veranderen aan het script?

Hancock

Avatar

Gisteren gezien. Geef 'm 4 sterren . Laat deel 2 maar komen !
Acteer , beeld en geluid was echt subliem!

Chris23

Avatar

Boldo11 "Wat zouden Die Hard Alienfans, als het zou kunnen, veranderen aan het script?"


Dat zou gebleken zou hebben dat de mens een ongewenst resultaat/bijprodukt was van een van de eerste pogingen van de engineers om biologische wapens te maken.
En dat de Xenomorphs het uiteindelijke gewenste resultaat waren.
Dus dat wij niet meer zouden zijn dan mislukte xenomorphs of ongewenst bijprodukt. >:)

ash_

Avatar

Tegenvallend. De handelingen van de personages zijn hier en daar volkomen onlogisch, bijvoorbeeld die twee bemanningsleden die achterbleven tijdens de storm zijn eerst doodsbang als ze horen dat er een levensvorm is aangetroffen maar gaan vervolgens zitten spelen met die gemuteerde worm die ze tegenkomen of dat er niemand op de brug blijft als die twee bemanningsleden alleen achterblijven. Verder weet Scott de spanning niet vast te houden, roept hij meer vragen op dan hij beantwoordt en wordt het verhaal rommelig gebracht. Dat laatste zou inderdaad kunnen liggen aan het snijden in de film maar dat is geen excuus.

Daar staat tegenover dat de film er geweldig uitziet, ook in 3D, en dat er inderdaad een paar heel sterke scenes inzitten de abortusscene voorop, maar ik vond de silicastormscene ook ijzersterk. Het is ook nog steeds een betere sci-fi film dan het overgrote merendeel dat er uitkomt maar licht tegenvallend niettemin. Ik zit ook op 3 uit 5.

Overigens is 2001 geniaal.

major malfunction

Avatar

Ik heb Prometheus tijdens de premiere gezien maar vond hem helaas ook tegenvallen. Toegegeven, het is een goede film die je ook best 2x kunt kijken, maar het niveau van Alien wordt op (bijna) geen enkel vlak gehaald. Volgens mij zijn alle dingen al genoemd: redelijk acteerwerk, matige uitwerking van de karakters en een script wat niet helemaal lekker in elkaar zit. Wat ik persoonlijk vooral jammer vond is dat over de gehele linie in de film vooral op ‘save’ wordt gespeeld. Ubervette effecten, grootse wide shots, gore die nooit echt gore wordt en spanning die altijd draagbaar is, zelfs voor een 12 jarige. Afijn, alle ingredienten die de studio verzekeren van een groot (gezins)publiek en dus rinkelende kassa’s. Nou dat geld zal wel binnenstromen gezien hype maar een film met het kaliber van Alien wordt het natuurlijk nooit. En dat is tevens mijn grootste punt van kritiek op deze film, indirect werd Alien wel steeds aangehaald als lokkertje voor deze film terwijl het beloofde niveau gewoon niet wordt waar gemaakt. Okee genoeg gezeurd, toch goed voor een 7,5 (Of toch een 7??)

DJ73

Avatar

"In 1979 brak de Britse regisseur Ridley Scott internationaal door met Alien, een van de beste horrorfilms aller tijden. Drie jaar later maakte hij met Blade Runner een tweede iconische sciencefictionfilm. Het niveau van deze twee films heeft hij nooit meer kunnen evenaren"

Ik weet niet onder welke steen deze kaj heeft geleefd,maar na mijn weten heeft Scott ook de films "Black Rain" en "Gladiator" gemaakt...Of waren dat flops geworden...??

En ook een beetje background info over de idee van de maker VOOR deze film zou op z`n plaats geweest zijn,Scott wilde met nieuwe elementen komen en niet gelijk keihard refereren naar "Alien",daarom begrepen de mensen die "Alien" niet hebben gekeken deze film ook,

Ik heb niets tegen deze persoon die deze recensie heeft geschreven, begrijp mij niet verkeerd,maar kom op he,je kan een film begrijpend kijken of niet,zo niet dan moet je er niet over schrijven en vergelijken met andere werk van de maker,

2ndSystem

Avatar

Prometheus krijgt een EXTENDED CUT!

http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=3792

:E voor iedereen die er niet genoeg van kon krijgen:P 20min extra? klinkt niet verkeerd! maar mischien wel 30min 8-) Hmmmmm hopelijk veel Noomi Rapace:~

Lockout krijgt BTW een Unrated version

http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=3777

KeesjeNL

Avatar

Ed Crane "Nee, ander schip, andere maan die om dezelfde megaplaneet draait.

En uh, oscar voor beste locatie? ;)"
Weet je dat echt 100% zeker, heeft Ripley dat letterlijk zo gezegd of is het een veronderstelling die je doet?

De Engineer die in de in de stoel plaats neemt is volgens mij NIET de Engineer die een gevecht verliest met de squid. Die laatste Engineer heeft namelijk een beschadiging in zijn gezicht en een grote wond op zijn borstkas, terwijl de Engineer die de androïde zijn hoofd afrukt zover ik kan zien helemaal "gaaf" is na zijn onverklaarbare woede-uitbarsting. Óf we missen een cruciale scene óf er leven meer aliens in dat ruimteschip. Who knows:)?

nietselam

Avatar

Abductor "Wat een pannenkoeken zijn jullie allen, lees bij iedereen al dat ze teleur gesteld zijn terwijl ze de film nog niet eens gezien hebben.
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren."


Ik ben ontzettend dom want ik vind m niet meer dan 3 sterren en dat is vooral te wijten aan het visuele spektakel, anders nog geen 2 sterren.
Ik ben nu alweer vergeten wat ik net schreef...was ik maar wat slimmer dan had ik m wel goed gevonden, ik ga weer terug naar school want dan vind ik m over 2 jaar wel 5 sterren.

Prometheus

acties