What Happens in Vegas...

What Happens in Vegas... (2008)

Een film waarbij je af en toe grijnst, maar die niet zorgt voor tranen van geluk.

Leestijd: 2 min 33 sec
Regie: Tom Vaughan | Cast: Cameron Diaz (Joy McNally), Ashton Kutcher (Jack Fuller), Dennis Miller (Judge Whopper), Rob Corddry (Steve “hater” Hader), Lake Bell (Tipper) | Speelduur: 99 minuten | Jaar: 2008

Na een flinke nacht doorzakken in Las Vegas blijken Jack en Joy met elkaar getrouwd te zijn. Wanneer ze elkaar de volgende dag in nuchtere toestand meemaken besluiten de twee het huwelijk onmiddellijk te laten ontbinden. Geïrriteerd, maar opgelucht wil Joy weglopen als Jack zijn laatste muntje in de door haar gebruikte speelautomaat stopt en ze plotseling drie miljoen dollar rijker worden. Wie krijgt het geld? Degene die het muntje in de gleuf gooide of degene van wie het geïnvesteerde geld was? De rechter die hun zaak beoordeelt vindt de vluchtige moderne samenleving maar niets en keurt de vele onbedoelde huwelijken die plaats vinden in het mekka van Amerika dan ook ten zeerste af. Hij besluit ze het geld pas toe te vertrouwen als ze zes maanden lang getrouwd blijven en één keer in de week de huwelijkstherapeut bezoeken.

Verblind door de grote smak geld stemt het stel in met het vreemde plan van de rechter. Als Joy bij Jack moet inwonen is het voor haar wel even wennen aan al dat haar in de badkamer en de smerige sokken op het bed, maar langzamerhand zorgt ze voor een vrouwvriendelijk terrein. Na een moeilijke week met elkaar opgescheept te hebben gezeten, komen ze erachter dat ze de volledige drie miljoen kunnen bemachtigen door de ander overspel te laten plegen. De door haar ingehuurde strippers maken voor hem het getrouwde leven moeilijk en hij besluit haar terug te pakken door haar ex op te bellen, voor wie zij nog steeds een zwak heeft.

De kreet “What happens in Vegas” is er één van feestende mensen die in Las Vegas de beest uithangen en met hun vrienden én een reden tot zwijgen naar huis terugkeren. Deze film zal waarschijnlijk een groot publiek aanspreken, want anders zou dit soort films niet keer op keer kunnen worden gemaakt. Films waarin totaal verschillende personen het noodgedwongen met elkaar uit moeten houden en achteraf bemerken dat er intussen een band is ontstaan, kunnen we beschouwen als tamelijk achterhaald. Waarschijnlijk kunnen we nog talloze romantische komedies verwachten die marketingtechnisch nog even op sterk water zijn gezet.

Ashton Kutcher heeft zo af en toe de lachers op zijn hand met zijn komische droge rol en uitgestreken gezicht, maar bij Cameron Diaz is het vrijwel altijd moeilijk te zien waar ze nou precies heen wil. Als highsocietygirl is zij niet erg overtuigend of grappig. De twee vrienden die het getrouwde stel van advies voorzien hebben daarentegen wel af en toe hun gloriemomenten omdat ze zo ontzettend Amerikaans zijn.

What Happens in Vegas… is een film zonder duidelijk gezicht. Zo hebben we in het begin de knotsgekke wilde humor en de ijlende montage in Vegas, maar na een tijdje zwakken die af en krijgt de film een romantisch randje dat voor een compleet andere kijkervaring zorgt. Een film waarbij je af en toe grijnst, maar die niet zorgt voor tranen van geluk.